Nästan utslängd...tack!

Asså ibland undrar man ju va det e för skola man går på egentligen...

Idag va sista skoldagen innan Valborgs-helgen & jag har inga pengar att åka hem för och ska stanna & träna min hund & räkna matte här på skolan istället...alltså precis som på de vanliga helgerna bara att jag har längre tid på mig den här helgen...

Jag går in i köket för att be dom skriva upp mig på helglistan...nä vad får man höra då, jo:
- Har du pratat med Inger?
(
Jag tittar oförstående på henne & säger):
- Eh...nää varför ska jag göra det?
- Jo, det va bestämt att inga skulle stanna i helgen...

Haha visst tänker jag , det e ju bara för mig å sätta mig på mitt obokade tåg & åka hem då...100 MIL!!! Å det kostar säkert bara 3000 spänn...

Kim som bor i Malmö hade också tänkt stanna i helgen så vi går å snackar med Inger...

INGER:
- Nä, ni får inte stanna i helgen vi har sagt nej till alla som frågat så det ska inte va nått folk här i helgen.

JAG:
- Eh...nähe men då tar jag väl ett tåg hem till Jämtland på direkten då *hehe*

INGER (totalt allvarligt):
- Ja, jag vet inte vad ni ska göra ni får inte stanna i helgen iaf...

Efter en stunds tjat...

INGER:
Ja men gå upp å snacka me studierektorn.

Jag & Kim börjar bli lite stressade eftersom vi måste veta om vi ska åka ner med bussen till Reftele för att handla eller om vi ska börja flippa ut totalt!

Springer omkring och försöker leta reda på studierektorn men den enda vi får tag i är den "riktiga" rektorn så berättar situationen för honom och han går sen å pratar me Inger...

Efter en lång lång väntan....

- Ja ni får väl stanna i helgen då men vi håller ögonen på er så att ni inte har några fester eller besökare...

Nä men det är lugnt...känns först som att dom ska slänga ut oss från ens eget hem & sen känns det som om man ska sitta inlåst på rummet i helgen för att inte få nå misstankar på sig om att göra nått "olagligt"!

Men vilken himla bra story det hade blivit för tidningarna om vi blivit utslängda från skolans område i helgen XD

Haha, lätt att jag skulle ringt & tipsat alla tidningarna om att vi fått gå till Reftele & köpa mat och sedan gått tillbaka och fått sova i ett fågeltorn i 5 dgr utan värme eller möjlighet att laga nån mat bara för att skolan inte ville ha några elever boende på internatet på Valborgshelgen...*hehe*
Bra publicitet för skolan :P

Nä allvar helt sjukt...

image9

Kommentarer
Postat av: junie

men shit vad sjukt o.O
hehe ja men det hade säkert varit jätteskoj att få tillbringa valborgshelgen i ett fågeltorn. Leva lite friluftsliv, det är väl härligt ;)

2008-05-01 @ 21:18:59
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0