Slit me julen...

..ja d e d ju faktiskt :P

Råkade ha inne mina kakor (recept tidigare inlägg) för länge i ugnen så dom blev stenhårda...fortfarande goda såklart...men stenhårda! *grr* så i vår ugn ska dom iaf inte va inne mer än typ 5 min...

Å hämtade hem julgranen idag me, hade kollat ut den innan då d inte va snö så jag skulle hitta den...tyvärr va d lite svårare att ta sig fram i djupsnön nu!
Tog på mig längdskidorna(spårskidor i djupsnö...sådär bra kanske...), hängde sågen över axeln å drog till skogs, pulsade fram i djupsnön i ca 1 km innan jag kunde börja såga ner den :P
Väl nersågad satte jag fast granen i staven (den änden me bandet ni vet...) å började dragkampen hemåt, granen drog åt ett håll å jag åt ett annat...
Efter halva vägen börjar jag verkligen hoppas att mamma ska komma körade me Dunder eller pappa ska dyka upp å hjälpa mig, så när jag ser en människa längre fram i skogen blir jag hoppfull...men d visar sig vara vår granne (lr ja dom bor väl nån km bort, men d e ju Norrland;) som e ute å åker skidor me sin dalmatiner...

när jag stakat mig uppför backarna å ner till vägen e jag helt slut men man e väl inte den som ger upp i första taget så nog lyckades jag bärga hem både mig å granen :P

å igår va d storrengöring av båda hundarna, Fluff & Toffee blev både borstade å badade ^^ så nu är iaf dom rena till jul :P

Dock har julstämningen inte infunnit sig än..kanske för att jag först å främst ska jobba innan jag får fira  jul, jobbar nämligen julafton-annandagen.
Jobbar iaf bara morgonen på julafton så sen får jag åka hem å fira jul som vanligt folk :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0