D va D D...

Jaha ska man börja med de bra lr d dåliga nyheterna?
Tror jag börjar me de bra..för d går fortast...

Det var sol idag & jag kunde ligga ute i värmen :) ...efter att det spöregnat som satan fram till klockan 15.00...
Nja inte riktigt sant men nästan...
Slutade tidigt från jobbet & tänkte:
"Yes, äntligen lite sol :)"
Kom hem bytte om till bikini & jeansshorts & la mig på gräsmattan & började läsa medans solen sken...
Plötsligt blir jag helt dyngsur...trodde på allvar nån hade tagit fram vattenslangen och börjat spruta vatten på mig!
Men NÄ himlen ovanför var KOLSVART och det bara öste ner regn! Snacka om knepigt väder...
Väntade en stund satte mig vid tvn & vips så va solen framme och jag sprang ut och la mig på gräsmattan och läste i solskenet igen...5 min senare...ÖSREGN!
Och ja kl 15.00 hade det mesta dragit förbi och jag satte mig i baden-baden-stolen å sov i solen igen :) Nice!

Ja, det va d bra nyheterna det...nu till de mindre bra...
lr ja jag kan ju konstatera att jag slipper ju Fysik B i höst iaf...det är ju iof väldigt positivt..känns inte så nu bara..

Fick nämligen svar från antagningsavdelningen för Norges veterinärhögskola idag & de hade faktiskt räknat fel!
MEN! Nu är det så att eftersom jag fick bara VG på mitt nationellaprov i Matte B i gymnasiet så fick jag VG i slutbetyget trots att jag fått MVG på alla andra prov (!!!!)...& detta gör nu att jag inte kommer in i Norge!!!
Nä för de måste räkna med just Matte B för att jag ska vara behörig trots att jag valt bort den kursen från slutbetyget...
Så tack & hej Norge!
Fick 57 poäng totalt och intagning var 62 poäng...så hur mycket Fysik B jag än läser så kommer jag aldrig nånsin på några villkor in i Norge...
Verkar fan som att det inte är meningen att jag ska bli veterinär alltså..  :'(
Det är ALLTID ett betyg som gör att jag inte kommer in på veterinärhögskolorna...I Norge är det Matte B betyget, i Sverige Basmaskin-betyget, I England & Skottland lär det vara Matte D-betyget...nu återstår bara Danmark..undrar vilket betyg jag ska falla på där?! Fysik A-betyget kanske...

Nä nu ska jag faktiskt börja kolla efter ansökningspapprena till flygledarutbildningen...jag menar jag kan ju lika gärna gå på dom där testerna och misslyckas där också sen kan jag ju ta å bli städare för resten av livet istället...wihoo! Känns ju mycket värt att man pluggade och fick alla MVG utom 1 i slutbetyg just nu...

Nä jag är inte bitter...bara helvetes jävla less på all utbildningsskit!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0