FÄVIKEN Game Fair

Har precis kommit tillbaka till Brunflo från Fävike, underbar helg!

Känns som att jag varit på utlandet en vecka ungefär och har bara varit borta fråmn lördag morgon till idag, sjukt nice!

I lördags packade vi upp 2 av tälten vi hade me oss, satt & tog det lugnt en stund innan vi drog in på området där marknaden va. Men eftersom det va så himla varmt best'mde vi oss för att dra iväg till stranden.
Och efter lite återvändsvändor och genvägar som inte var några genvägar så kom vi fram till en sandstrand som va riktigt bra eftersom man både fick ha hundar där och kunde knyta upp dom vid träddungen som låg precis bakom stranden.
Så himla skönt att svalka sig efter en sån dag :)

Drog tillbaka upp till tältet när vi tyckte att vi va tillräckligt nerkylda men blev ju i princip lika svettiga av att gå tillbaka igen :P
Grillade lite och bestämde oss sen för ännu en vända till stranden ;) och det va precis lagom för när man skulle gå tillbaka igen hade det blivit lite svalare i luften så det inte kändes som att man stank svett när man skulle byta om till lite snyggare kläder inför kvällen då.

Satt å snackade & käkade lite ost & kex & chips mm. ett bra tag så vid 22-23 nån gång vandrade vi iväg mot området där de nu ställt iordning öltälten & musiken va i full gång (& många hade även "full-gång")
Gick först till ett av öltälten ocg stog å diggade en stund & när d va slut va man ju tvungen å springa till toaletten....där d va liiite kö men man har ju lite skills på att hitta en av d bättre toaletterna iaf...det sjuka där va ju att om toalettbåsen stod i form av ett U (uppifrån då) så stod det mitt i U:et massa pissoarer som var helt öppna (!)...hade jag varit killa hade jag ALDRIG ställt mig där...fast hade jag varit kille hade jag ju iof inte varit så himla clever ;) :P

Drog sen till Logen där d va ös också men medelålderna där inne va jäkligt hög så vissa som kom och ville dansa var jag faktiskt tvungen att hitta på en ursäkt för att inte göra det...
Dansade me några som kunde dansa i början men sen sjönk danstekniken rejält i takt med att promillen höjdes hos dom tror jag...& jag kan inte dansa me nån som inte kan föra eftersom jag inte e så skillad på dans själv!
Snackade me lite roligt folk under kvällen ocg vid 01.00-02.00 drog jag & Emelie tillbaka till tältet & strax efter oss kom resten avtältligan :P
Gick å la mig vid halv 3 ungefär å det va såå skönt ^^

Vaknade nästa morgon vid 07.00 pga av solen låg på å stekte tältet....så drog på mig lite kläder och gick på pisserunda med mig, Emelie och Toffee i skogen  :P
Sen drog vi ut madrasserna ur tältet och la oss utanför och käkade lite frukost i solen medan vi checkade utsikten över Kallsjön & Åreskutan...sjukt fin utsikt vid frukostbordet ;)



När resten av bakisarna vaknat & käkat packade vi ihop allt & tog bilarna ner till stranden igen & låg och glassade där i några timmar innan vi kände att det skulle va skönt att dra hem :)

& nu sitter man här inomhus även fast det e sjukt fint väder utomhus (30 grader och strålande sol!) eftersom d känns som att jag blivit tillräckligt exponerad för UV-strålar idag...men har faktiskt inte lyckats bränna mig bara fått färg pga av att jag smörjde in mig varje morgon å det e såå himla skönt...särskilt när man ser alla andra rosa grisar som har ont överallt XD

Kommentarer
Postat av: Emelie

Och rosa grisar menar du förstors mig och mamma? ;P

2008-07-28 @ 14:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0