Mamma Mia med mera

Igår drog jag & mamma iväg med bussen till stan...

Ja självklart tog vi bussen! Tänk på miljöförstöringen & på min plånbok!

Kom in till stan vid 12.20 ungefär & drog omkring och låtsasshoppade skor innan jag gick iväg till min frisör (Wellnesskliniken) kl. 13.00

Måste säga att jag hade en himla trevlig & glad frisör som hette Andrea (blir alltid trevligare hos frisören då) och dessutom va hon bra på sitt jobb (tur för mig ;)
Skulle ju göra slingor och eftersom man har blivit blessed (^^) med kopparrött hår så får man väl stå ut med att det ALLTID tar en halvtimme extra för mitt hår att ändra färg pga att all koppar i håret gör det svårt för andra färger att tränga in och fastna. Men kl 15.00 var slingorna iaf färdiga och det blev helt klart bra, alltid nice att man ser en förändring när man betalat en del för det...
Så sen träffade jag mamma på stan och vi gick och käkade på Max som just öppnade i stan, vi tyckte vi var tvugna att utvärdera det stället också ;)
Vi käkade GI-burgare med bönsallad...måste säga att det inte blev min favvorätt efter det...tyckte det va lite slemmigt, dessutom gillade jag inte dressingen till bönsalladen...
Ja, & jag har som alla förstått behövt bryta min tid som ekologan/vegetarian...annars får man anorexia av att bo hos min syrra & Emelie som inte bara har ekologiskt på menyn ;) Men SJÄLVKLART käkar jag så mycket ekologiskt & vegetariskt som möjligt fortfarande!!!

Gick & kollade i butiker fram tills Susanne & Emelie skulle komma in till stan...& som den shoppingfreak jag blivit så blev d ju inte bara kolla trots 20 kr på kontot utan lånade 100kr av mamma för att köpa ett linne på Stadium-rean... :P

Precis innan vi skulle gå in på bion kom jag på att jag glömt solbrillorna inne i provrummet på Stadium...klockan var då 18.00...& både jag och Emelie hade för oss att det va då d stängde...PANIK!
Så trots en massa folk på Gågatan så sprang jag som en jagad get och hoppade över caféstolar för att så fort som möjligt ta mig till Stadium innan de slog igen...
När vi kom fram såg vi att de hade öppet till 19.00 *grr*...men men jag måste ju skämma ut mig inför ett antal människor ett antal ggr om dagen så det va ju bara bra att jag fick det gjort ;) Dessutom så bryr jag mig inte direkt längre om vad människor tycker...tex. hade jag redan tidigare på dagen skrikit efter mamma över HELA Max-restaurangen så ALLA vände sig om och stirrade på mig..men whatever liksom :P

Jo men ni kanske vill veta vad jag tyckte om bion? eller kanske inte men det får ni iaf :P
Tyckte iaf att den va rätt bra, man blev lite glad av den och det ger ju ett plus iaf :) och att man känner igen sångerna i fillmen gör ju också att man gillar den mer...annars brukar jag inte va så mycket för filmer dår medelålders tanter träffar sin(a) ungdomskärlek(ar) faktiskt, men denna va som sagt ganska bra :) Värd att se helt klart.

Så nu kan jag bocka av en av filmerna på listan:
  • Mamma Mia
  • Narnia, Prins Caspian
  • Sex and the City
Idag då...

Ja ni..min sovmorgon räckte till 09.00 som vanligt eftersom jag ALLTID vaknar vid 08.30-09-00 när jag får sova hur länge jag vill...
Red en sväng trots regnet :) Riktigt riktigt nice verkligen, red först lite skogsvägar,sen galoppsträckan och sist red vi nere vid sjön och tog strandkanten bort mot sjöstugan innan vi tog en sista sväng på åkern :) har sagt det men måste säga det igen
Hästar är frihet

...
sen släppte jag lös min häst i stallet medans jag städade lite XD han fick leka hund ett tag & verkade tycka det va skitkul att vandra runt lite som han ville och undersöka saker ^^ Tror man borde göra sånt mer med hästar faktiskt, annars är det ju:
- Äta i hagen
- Ut  på ridtur
- In i hagen
- In i boxen

Tycker det är lite trist så "råkar" behandla de flesta av mina djur som hundar ...inkluderar alltså allt från marsvin till katter (& får :P)...& än har dom ju inte klagat...dock är de flesta av mina djur lite knasiga men inte vet jag vad det beror på ^^



Kommentarer
Postat av: Alma

Oj, måste du sitta längre med färgen i håret pga. koppar? oj, sj har man järn i vattnet o då suger håret åt sig färgen som en svamp (därav att jag nästan var kolsvart i håret senast, haha)

inga bilder på håret?

2008-07-19 @ 09:43:03
URL: http://somethinggreaterthenme.blogg.se/
Postat av: lisa

Åh, du MÅSTE verkligen se narnia filmen, den är heelt underbar!

2008-07-20 @ 21:48:25
URL: http://trettonminuter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0