Ännu en dag i solsken :)

Frukost halv 10 efter en runda med Toffee i morgonsolen :) Man blir så lycklig av det underbara vädret & det enda som kan tynga ner är tanken på att det kanske snart vänder...lagom till balen :P

Jadu inte har man gjort många knop idag inte...men måste ju berätta min lycka idag iaf! :D

10.23 idag blev jag ägare till en svart westernsadel :D snacka om att jag längtat efter en sådan! Ska få den i studentpresent och hoppas verkligen att den ska passa på Hero också! När den väl sitter på hästen kommer lyckan (förhoppningsvis) vara fullbordad ^^)

image20


Efter att ha lyckats få en helgbiljett till Reftele av vår satans snåla rektor så åkte jag till Tempo och handlade lite proviant till helgen :) & kunde faktiskt inte undgå att köpa en alldeles för dyr men underbart god saltlakritsglass *mums*

Dock så var jag ju så himla dum att jag kollade upp vad alla E-nummer i ingredienserna stod för innan jag började käka...skulle jag inte gjort för det sänkte smakupplevelsen en del sen...

Det är nämligen så att E120 är Karmin som ger en röd färg & Karmin i sin tur tillverkas av kochenillsköldLÖSS!!! Jag trodde att vi gått mot modernare tider men tydligen stoppar man fortfarande in små äckliga kryp i vår mat!
Fattar verkligen varför de skriver E120 istället för kochenillsköldlöss faktiskt...dock kan inte dessa små kryp hindra mig från att svulla i mig min glass XD

Tortillapizza idag då, faktiskt helt ok när man inte orkar fixa med pizzadeg :) sen blev det städning......när man kan skriva sitt namn i skiten på golvet brukar det vara dags ;)

Nä nu ska jag fortsätta kolla upp recensionerna på den kameran jag vill ha :) (Olympus mju 790 SW )

image21


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0