Lantlig idyll...jo men eller hur?!

Idag har jag bara legat i gräset & läst medans fåglarna kvittrat och korna råmat...

(Nja...vänta inte riktigt så idyllisk har inte dagen varit...)

Visst självklart har jag legat ute i gräset och läst eftersom solen sken (antagligen) sin sista dag på ett tag...
Men resten var väl inte lika idyllisk kanske...

Medans jag låg där och läste min bok var tvungen att flytta liggplats varje kvart ungefär eftersom solen rörde sig och jag hamnade i skugga...dessutom stod det en ko & råmade som om hon höll på att styckas levande, ja den stod & skrek så i typ 2 timmar! En aning irriterande efter ett tag eftersom den bara stod 50 m bort!

& hela tiden kröp det upp små kryp i boken som man var tvungen att vifta bort...när kon ÄNTLIGEN slutat råma kom det 2 bönder & skrek istället eftersom korna skulle in & mjölkas:

"-KOSSERA KOSSERA KOM NU!!!" *vissling* KOSSERA!!! SKYNDA PÅ!!!! VI VILL HA ER MJÖLK!!!

image25


Satan det tog en j*vla tid för dom där korna att gå dit dom skulle...

Blev trött på alla kryp & solen försvann bakom ett jättelikt moln så jag bestämde mig för att gå in...

Ja men eller hur! Inte blev man fri kryp & skit för det...hade minst 6 flugor på rummet!
Hade glömt sen förra sommaren hur mycket jag HATAR dessa äckliga djur...det är så satans äckligt när de flyger rakt på en & kraschlandar i håret och ligger där och surrar medans man i panik viftar med armarna som proppellrar & försöker bli av dom!
Så var ju tvungen att kliva upp och med en bok rusa runt i rummet som en illbatting och splasha alla flugor så att de bara blev blodiga blöta fläckar på väggen...
- Puh..äntligen, tänker man sedan & lägger sig i sängen för att äntligen få läsa sin bok...Vad hör man då?
- "Brrrrrrrr"! & ännu en flugskock invarderar rummet och man drar täcket över huvet & försöker läsa under täcket för att slippa dom...djävulens kryp!


(Love you out loud - Rascal Flatts)



Kommentarer
Postat av: junie

Haha!! Jag är glad att flugorna inte riktigt vaknat till liv här uppe än iaf ^^

2008-05-12 @ 19:36:19
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0