Andas ut för en stund

Hade lite smått panik igår...väldigt underdrivet sagt...

Gjorde matteprovet..igen...igår och det enda positiva var ju att det inte försvann den här gånge...nått annat positivt kommer jag inte på...kändes verkligen som jag gissade på precis allt och vissa uppgifter hade jag ingen aning om hur man överhuvudtaget räknade ut :S

Dessutom fick jag igår även veta att den här veckan var det kursslut så gjorde jag inte klart kapitlet innan onsdag och gjorde 2 prov (inkl. slutprovet!!!) innan nästa tisdag så skulle jag inte få nått betyg alls!
PANIK !!!
Dessutom fattade jag inte ett piss av differentialekvationer som är sista kapitlet så det hjälpte ju inte precis till att jag kunde känna mig lugnare...

Dock fick jag veta idag att jag fick 11/21 på matteprovet, så är så jäkla glad att jag klarade det!!! Kunde lika gärna fått 01/21 eller 0 poäng...det skulle varit hemskt 0_o
Plus att jag ringde kommunen och bad om förlängd studietid så nu får jag plugga den där jäkla matten till den 19 december...men MYCKET hellre det än att känna samma panik som jag hade igår!

Dock tycker jag fortfarande att det känns hemskt...det är verkligen såhär att klarar jag inte den här kursen har jag ingen som helst möjlighet att bli veterinär...
Igår satt jag till och med och funderade vad jag skulle bli istället eftersom det kändes som att jag va inte tillräckligt nörd för att klara av den här weird-matten...
För det är ju faktiskt såhär att jag kan ta mig in i princip på alla högskolor i hela Sverige utom veterinärhögskolan. Jag har tom. större chans att ta mig in på läkarprogrammet än veterinärprogrammet...
Men vill jag ta mig in nån annanstans?
Funderade igår på djursjukvårdarprogrammet i Skara, att kanske bli djurskyddsinspektör, flygledare kom upp igen som förslag...men det är ju inte vad jag faktiskt vill...Därför ska jag nu verkligen försöka fatta matten och jag kan ju inte göra mer än att försöka så gott jag kan!

Jag vill verkligen bli veterinär och varför ska Matte E hindra mig? Verkar ju helt korkat i mina ögon iaf...jag kommer ju inte direkt ha användning av den om jag blir veterinär...


Snälla lärare ge mig G iaf!!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej, jag hittade ingen mailadress, men du är välkommen att maila mig med dina frågor.

Mvh Ida

2008-11-11 @ 22:44:37
URL: http://www.agilida.se
Postat av: Jeremias

He. Hittade din sida via agilida.se (gåri samma årgång som Ida). Behöver du ens matte E för att komma in? Det tror jag inte. Lycka till.

2008-11-12 @ 09:33:29
Postat av: Ida

Jeremias -> Det är nya regler, man måste ha Matte E för att komma in (motsvarar danska Matte A).

2008-11-13 @ 11:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0