Alanya, Turkiet :)

...men nu e man hemma igen...

Ja det har varit en otroligt nice vecka i Alanya verkligen! Varmt å sköönt!
Man behövde verkligen lite sol efter den här jäkla sommaren och nog fick man det alltid ^^
Det va runt 40 grader i skuggan varje dag & i havet var det 29 grader :)

Började ju med att flyga från Östersund till Antalya, en flygresa på ca 4 timmar...tur att jag hittade ett turkiskt korsord & att ja e så bra på turkiska ^^
Alla kan ju iaf se att jag fick till rätt på gubben iaf...lätt att det blev Mustaschi liksom ;)

Vi bodde på Parador hotel, ett 3-stjärningt hotell med halvpension vid Östra stranden.
Det första Deturs reseledare sa när vi va i bussen vara att man skulle undvika att bada på Östra stranden eftersom det va så skitigt vatten å att det va massa skräp å sånt där...
Men det upptäckte vi ju direkt att hon sa det bara för att man skulle åka till Deturs strand å bada istället...för vår strand var då mycket renare än Kleopatrastranden!

Emelie & jag roade oss med att spela lite beachvolleyboll på mornarna innan det blev för stekande varmt, hittade några tjejer som också va från Östersund som spelade några matcher me oss också :)

Första kvällen vi åkte in till centrum gick vi runt å kollade shoppingen innan vi satte oss på en crazy bar precis mittimot den största klubben som hette Robin Hood...dom som jobbade där va helt galna, sjöng, blåste i visselpipor, dansade på borden och hoppade upp å balanserade på våra stolsryggar...som sagt crazy men kul :P

Sen kollade vi in Robin Hood å va där å dansade loss lite på dansgolvet men drog hem rätt tidigt runt halv 1 eftersom syrran inte orkade hänga me på dansgolvet ;)

PÅ dagarna varierade vi med att ligga vid poolen & vid havet eftersom man ibland kan bli trött på att ha sand å skit överallt å det e inte alltid så skönt att få en peeling varje gång man ska smörja in sig med solkräm :P
För solkräm behövde man och bada behövde man också för att inte brinna upp :P

2 tjejer från Ludvika frågade om vi ville hänga med dom ut å parta en kväll så det gjorde vi efter att vi haft förfest på deras hotellrum :P
Drog ut vid 12 på kvällen å promenerade in till hamnen där alla klubbar ligger å gick på en klubb som hette The Doors där det nästan bara va skandinavier och de spelade massa svensk musik...
När dom stängde vid 3 så gick vi ut å började först snacka me några danskar å sen blev d så att ja å Emelie börja umgås me några killar från Nederländerna som va rätt trevliga.
Det visade sig också att de bodde på Gold Hotel precis bredvid vårat hotell så när Ludvika-brudarna dök upp igen så följdes vi åt på hemvägen.
De kom även på den ypperliga idén att ta ett bad i havet när vi kom fram till vårat hotell...sååå vi hängde på och kl 05.15 plaskade vi allihopa i medelhavet :P

3:e å sista utekvällen va vi också me Ludvika-brudarna å när vi satt i hotellbaren så sa han som jobbade där att vi kunde åka me honom å hans kompis in till stan...
Vi blev lite konfunderade å undrade om det verkligen skulle va en sån jäkla bra idé...å trots att jag inte tyckte det lät som en helbra idé att hoppa in i en bil me 2 gamla turkar så övertalades dom andra till det så jag hängde på...
Sjukt läskigt va det ändå när vi 4 tjejer stuvade in oss i baksätet och vi började den vansinniga bilfärden...hjärtat stannade nästan när man hörde att alla bildörrar låstes....
Men som tur var så va det nog bara för att det va automatlås och vi fick hoppa ut inne i city utan att nått hemskt hade hänt...
Dock blev vi inte av me den gamla turken som tydligen trodde att han skulle ut å parta TILLSAMMANS med oss....jo tjena...när vi mötte upp resten av Ludvika-brudarnas kompisar så ignorerade vi honom totalt och efter en stund gav han upp ;)

Va på The Doors ett tag men jag tyckte det sög apröv där å alla där inne va för många  fula 17-åriga överkåta killar...kände att det inte va riktigt min stil faktiskt...

Dock kom vi inte långt förren vi blev antastade av några polska killar som sög på engelska men som absolut skulle snacka me oss iaf...suck...vi ursäktade å sa att vi skulle gå å köpa vatten å satte oss sen på den crazy baren vi varit på innan...

Sen så drog jag med mig Emelie och vi vandrade vidare mot Robin Hood ..dock hann  vi inte ens komma in på Robin Hood innan vi blev haffade av 2 holländare som vi snacka me ett tag och som sen följde me in på Robin Hood...
Dock kände jag inte för att  hålla på me nån den kvällen å Emelie kände likadant så vi sa att vi skulle dra på toa efter ett tag å drog därifrån :P

Hamnade utanför The Doors vid 3 och hittade våra Ludvika-brudar me sina kompisar...en av deras kompisar hade blivit nerdrogad av nått som legat i en gratis shot och stod och försökte kräkas intill ett räcke...
Riktigt läskigt va det för hon kunde inte kontrollera kroppen så folk va tvungen å hålla upp henne och se till så att inte huvet tippade bakåt å hennes ögon rullade...

Blev så att de fick bära henne till en taxi å åka tillbaka till hotellet å senare fick hon även läggas in på sjukhus men hon blev bra dagen efter som tur var...men det e läskigt när sånt händer...

Sista dagen slappade vi vid poolen och bara njöt in i det sista...på kvällen blev vi även medbjudna att följa me 4 serbiska killar å 2 tjejer som också bodde på hotellet å ut å festa men kändes inte så smart när bussen från hotellet skulle gå vid 2...
Egentligen skulle bussen till flyget gått vid 23 men flyget blev försenat 3 timmar...

Så vi va ute å satt vid havet i nån timme å sen sov vi nån timme på hotellrummet innan vi packade ihop oss och väntade på bussen..

På flygplatsen gick vi runt på taxfreen innan flyget gick vid 06.50, kan ju säga att man inte va vidare värst pigg å sov så gott det gick på flyget...kändes dock som världens längsta flygresa...

Å när man kom hem till Östersund va det ju såklart finväder...lika med regn å blåst....nice då känner man verkligen att man bor på rätt ställe ;)

Har ju hänt 1000 andra saker under den här resan också men kan inte bli bothered å skirva allt så det här får räcka...