Jag är i ENGLAND!!! ^^

Yes nu är jag framme :)

Resan började igår, klev upp 04.00 åkte bil till stan 05.00 åkte sen tåg från kl. 06.00 - 10.45 till Arlanda.
På Arlanda satt jag och väntade till kl 13.55 då började incheckningen...å denna gången gick jag genom säkerhetskontrollen utan att det tjöt! :O Brukar alltid göra det...det konstiga var att jag glömt lägga mobilen på bandet och hade den i fickan när jag gick genom säkerhetsgrinden :S Bra säkerhetsgrind!

Flög från Arlanda till Berlin kl 15.55 (nästan bara gubbar 30+ på planet & lilla jag ;P) var framme i Berlin ca 17.30...sen gällde det att hitta Terminal B, frågade en tjej om vägen så det gick bra...va nämligen tvungen att gå ut & gå till en annan byggnad för att komma dit...
19.30 började incheckningen där och i den här säkerhetskontrollen trodde dom att min kofta var min jacka (trots att jag sa massa gånger att det där var min jacka och pekade på den!) men jag envisades och dom såg helt förvånade ut när det inte pep när jag gick genom säkerhetskontrollen (trodde dom jag försökte gömma nått lr vad?!)

Planet från Berlin till Bristol skulle gå kl 21.30 men när kl. närmade sig Boarding time hade allt dykt upp utom flygplanet :P Cirka 21.20 dök det upp ocg vi kom iväg lite sent...dock så körde dom ikapp tiden så vi landade ca. 22.30 (engelsk tid) i Bristol iaf :) Möttes av spöregn så jag var ju säker på att jag landat i rätt land iaf ;)

Fick min resväska nästan först av alla så det var bara att traska iväg mot utgången, i vänthallen satt Stella & Elise och vi pratade lite om resan och vädret ;) innan vi gick mot bilen...kändes heeelt fel att sitta på vänster sida & inte köra...kommer dööö när jag ska köra sj! (bokstavligt talat!)
Dessutom kör ju alla en aniiing fort på de små smala slingriga vägarna som är här...ja herregud...

Gick iaf superbra & snacka med både Elise & Stella så hoppas det fortsätter så :) Dom tyckte iaf jag pratade bra engelska...fast kändes inte direkt som d då jag va helt slutkörd efter att ha varit vaken i nästan 20 timmar!

Fick en rundvandring i huset och  nyckel till huset när vi kom fram...Stella skulle till London idag så jag är sj till lite före 4 när Elise kommer hem.
Ska nog gå ut och checka stallet iaf :) sen vet jag inte hur mycket längre jag går eftersom det både blåser och regnar ;P
Hoppas d blir bättre väder^^

Ja men just! Imorse var första gången någonsin jag ramlade ur sängen tror jag! Så van att luta mig mot väggen på ena sidan så när det inte va vägg där så ramlade jag ner och välta sängbordet!!! XD haha tog en stund innan jag fattade vart jag va ;)

Å när jag åt frukost imorse kom postgubben och jag fick inte upp dörren på den sidan han stod så jag fick peka så han fattade att han skulle gå runt ^^ hehe...
Men annars e allt lugnt här  :) Bara jag & Gonni (McGonagall, katten) hemma...iof e den katten lite halvcreepy :P känns precis som det skulle kunna va Professor McGonagall ur Harry Potter eftersom den dyker upp vart som helst och när man vänder sig om sitter den bara å stirrar på en :P haha men vi är vänner iaf :p

Här är första fotot jag tar i England, en aning suddigt eftersom det är taget genom fönsterrutan på mitt rum, så det här är min utsikt :)



(ni ser fåren va ;) Me like sheep ^^)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja! Gött att resan gick bra, och hoppas du kommer trivas super nu! =) PoK

2009-01-22 @ 23:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0