Träffat aupair-grannen ;)

Idag vid 10.30 hämtade Annika & Sofie upp mig så vi kunde åka och fika hos dom :)

Sofie är den andra aupairen å hon bor bara 5 min härifårn med bil så vi kommer nog umgås en del :D Hon va iaf superschysst, sån himla tur!!! :)
Vi var först hemma hos hennes familj (hennes "aupairmamma" pratar svenska) & träffade 2 av barnen och drack te och fikade lite. Kollade även i en tidning om aktiviteter i Wedmore;) Kanske ska signa upp för "Young farmers" Vad säger du Sofie? *haha*

Nä men vi åker nog iväg en sväng då vi känner oss lite mer hemma i området :) Finns ju lite ställen i Wells som e 20 min bort där man kan gå ut vad jag såg iaf, annars kanman ju bara åka dit å fika å kolla runt :)

När vi fikat hemma hos Annika drog vi till Wedmore å kikade lite, inte så mycket å se kanske men skojj att gå runt i den engelska omgivningen som e så gullig ^^ Små stenhus & textade skyltar på husen mm. :) Fanns inte direkt några modebutiker, det mest moderna plagget vi hittade va ett par Uggs :P
Gick sen å köpte en macka och Sofie skulle köpa 10 skivor rökt bacon att ta me tillbaka (intressant va :P)

Drog sen hem till mig å käkade lite å visade runt Sofie i huset :) Sen vid 3 va hon tvungen å dra hem för hon hade nyckeln till ytterdörren :P

Men deras familj kommer på söndag å käkar så syns vi inte förr syns vi då :)

Skojj å ha nån å umgås me som e i ens egen ålder iaf :D

Nytt ord idag:  rashers - skinkskivor/fläskskivor/baconskivor

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh vilken tur att du har en annan Au Pair i närheten,som är schysst dessutom! :P Imorgon åker jag, är skapligt nervös nu. Dessutom har jag inte packat klart, haha.

2009-01-27 @ 21:24:13
URL: http://bajenflicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0