Liverpool & London = Check!

...jepp nu e allt bokat men än ser man inte hur pank man e ;P

Idag vid 10.30 åkte vi (jag & S såklart) å gymmade i nån timme, bara maskiner idag...å vi bara fortsätter gå upp i vikt!!! :P Hoppas verkligen det e alla muskler som väger....som va obefintliga förut ;)

Å resten av dagen har jag bara väntat på att det ska bli måndag så att jag kan gå runt å hitta på lite vad jag vill utan att familjen är "i vägen"...inte så att jag har nå problem att dom e hemma å sådär, även om d kan verka så ibland när jag skriver ;) me det e MYCKET skönare när dom inte e hemma ;)

Nu på kvällen har jag snackat me mamma på MSN å fixat Liverpool-bussbiljetterna mha hennes VISA-kort (visste att det skulle bli nå krångel jävla Swedbank)...
Hade även fått mina referenser från Slovakien, hon hade fixat referenser från veterinärkliniken där jag haft praktik, fixat fram några gamla passfoton så jag slipper leta efter en fotoautomat å borstat min vovve :)
Thanks mum!

Snackade även med Anna å hon bokade vår helg i London då jag ska åka hem :) så nu är det bokat den 25-29 juni kommer jag befinna mig i London å sen bär det av tillbaka till Sverige :S (Känns lite hemskt...)
Men vår helg i London kommer bli sjuuukt nice =D tror jag iaf :D Vi kommer bo mitt i smeten på vandrarhemmet Piccadilly Backpackers Hostel, niiiiice!
Skulle ju bli dubbelt lr trippelkul om Platt & Slem också kom med till London :) Come on girls!!!!

Det som inte e så jäkla kul däremot är att man ser hur alla pengar försvinner på boende å resor :S Känner mig för tillfället sjuuukt pank å har ju inte ens betalat till dom som bokat alla mina resor än :S
Ungefär 3500 spänn (!!!!) har alla dessa resor kostat mig idag....å det e mycke för en som lever på aupair-lön...

Ännu en orsak till att hoppas på att komma in på veterinärhögskolan i Liverpool ;)
Jag kan då strunta i att åka till Köpenhamn å göra intagningstestet å på så sätt spara pengar :P  Men det kan man väl drömma å glömma :P

Men sålde iaf min mobil idag på Tradera så får ju in lite cash därifrån men inte är det några 3500 kr...

Jaja vi får se hur det här slutar ;) ska köpa dom där skorna i Bristol iaf sen får vi se hur mycke som ska dras in på shoppingen...inget va? ;)

Bjuder på den här bilden från min & S:s kväll på puben (The Swan) för det är såhär jag känner mig för tillfället ;)



Kommentarer
Postat av: Petra

Alltid lika roligt att stota random manniskor som man har ngt gemensamt med, i det har fallet nationalitet! Jovisst, Liverpool har ett ofortjant daligt ryckte. Mycket har redan gjorts for att rusta upp och mer planeras. Lite grann som Malmo hemma, en gammal hamnstad med arbetare som drabbats hart av nedgangar i ekonomin men som sakta men sakert fraschas upp. Det borde i alla fall inte vara nagra problem att hitta- kommer ni till Lime Street eller Grand central? Sedan ar det en studentstad med ett utmarkt nattliv som ar relativt billigt!!! Hor bara av dig om du vill ha tips, rad eller hjalp med vagbeskrivning eller dylikt!

2009-03-01 @ 22:05:36
URL: http://petragron.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad skont att ha en fast punkt redan fran borjan! Absolut att vi bestammer en traff da, det tycker jag hade varit trevligt! Nar ar intervjun sa ska jag halla tummarna for dig. En av mina basta kompisar bodde ett halvar i Winterbourne utanfor Bristol- hur trivs du i sodra england? Det dar med vad man tycker om stader ar alltid sa individuellt, vet en del som ar mindre nojda. Jag ar bosatt i england framover utan direkta planer pa nar jag flyttar, dvs jag ar inte har enbart for utbildningen. Laser till psykolog men har i england ar det uppdelat annorlunda sa till en borjan ar det BSc vilket ar 2 ar till, sedan ar det MSc pa ett ar samt nagot ars traning. Alltsom allt samma 6 ar som hemma alltsa men inte genom forsorg via ett program nodvandigtvis pa samma universitet. Finns mer mojlighet att tillgodorakna sig arbetserfarenhet har ocksa tror jag.

2009-03-02 @ 00:20:56
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0