Red Nose Day gott folk!

jepp så idag måste alla ha nått rött på sig ;)

...utom jag då för vette fasen om jag ens äger ett rött plagg (utom en tomteluva kanske xD), men jag har ju iaf rött nagellack :P

De flesta har även på sig röda näsor med ett motiv av en glad gubbe på :)

Red Nose Day är en välgörenhetsdag där man samlar in pengar till folk som verkligen  behöver det, både i England och exempelvis folk i Afrika...

Årets tema var



..så man kunde tex.

- klä ut sig lr ha pyjamas på sig hela dagen
- göra "Sponsored silence" (vilket betyder att man inte får säga ett ord på hela dagen och få pengar av familj och vänner att ge till välgörenhet)
- Vaxa nån del av kroppen för pengar ( folk kan skriva upp hur mycket dom sponsrar med på en lista)
- Ge upp nått man älskar för att få pengar till välgörenhet (tex. choklad, kakor, läsk,kaffe...)

Ja mm. mm. :P


Sj har man just lagat till tonfisk-enchiladas som jag hoppas smakar någorlunda ^^ Ska ju sj på gymmet så familjen får äta dom ifred..mycke bättre så!

Men dagen har väl gått ut på att städa å fixa typ..inte direkt en skojjigaste dagen men jag säger att jag sparar allt skojj till imorn då det e Bristol som gäller ^^ wiiii!
Shoppa på dagen å parta på kvällen :D Låter inte alltför fel liksom :D

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0