Danmark, Köpenhamn - DAG 1


 Klev upp kl. 03.30 å fixade ihop det sista av packningen å käkade frukost.
04.15 ringer hemtelefonen och jag skyndar mig att svara…så mycket att jag råkar trycka bort samtalet…gah…visste ju att d måste vara taxin…som tur va ringde han upp efter en stund igen å sa att han inte riktigt hade koll på vart han skulle så jag sa att han skulle svänga ner mot Nyland å att jag skulle gå ut till vägen

 Sen bar det av i mörkret, tog dock bara högst 20 min lr nått till flygplatsen eftersom det va nästan tomt på vägarna. Kan meddela att taxifrån Cocklake - Bristol airport kostar £32 om någon e intresserad ;)

Eftersom jag checkat in via Internet dagen innan så var det bara för mig att bege mig till gaten, sjukt skönt å slippa incheckning å bajs...
 Sen va det planet till Amsterdam som gällde, det va bara upp i luften, käka en macka, dricka lite te å ner igen ^^

Shipham (flygplatsen i Amsterdam) va rätt BIG men hittade på en gång iaf…så sjukt mycke smidigare att inte vänta på bagage lr checka in…tyvärr måste jag ju checka in på hemvägen…

Kändes skönt att för en gångs skull va den lugna resvana vid gaten när stressade folk kom fram till MIG å frågade om det här va flyget till Köpenhamn ;)

Det va samma sak med det här flyget hann knappt svälja gratismaten på flyget innan vi landade i Köpenhamn.

 Drog iväg å växlade lite pengar å provade min första danska “Danske kroner” *haha* fast resten tog ja på engelska ;)

Sen letade jag upp en taxi å låtsades att jag var från England xD Allvar jag kunde inte säga jag va svensk för då hade han snackat på på danska med utländsk brytning, tror ni jag hade fattat lr?

 Kom fram till hotellet/vandrarhemmet Euroglobe, checkade in å vandrade upp till mitt rum…å inte blir man av med heltäckningsmattorna för att man åker till Danmark ;)
Det här stället va iaf lite fräschare en det i Bristol ;) Dock hade även det här lite vattenskador och sprickor i väggarna men inget mögel som växte på gardinerna iaf ;)


Bytte om lite snabbt å sen frågade jag efter en karta i receptionen å gick för att leta reda på stället där vi ska samlas på för provet imorn. Gick dock för långt första gången men struntade i det å fortsatte gå iaf ^^ gick en bra bit innan jag vände å letade upp rätt väg ^^ (dock har ju google map stora problem med att visa rätt väg men hittade rätt iaf eftersom jag struntade i vägbeskrivningen :P

Sen kollade jag lite på kartan jag fått å bestämde mig för att försöka ta mig in en sväng å kika på centrum
  Så vandrade åt rätt håll å hamnade bredvid Tivoli


 å sen på Ströget



å sen ner vid Nyhavn



 så fick ju se en del som staden e känd för iaf :)

 Sjukt nice väder iaf tror det va ca 25 grader å strålande sol…dock hade jag ju ingen solkräm me mig så får väl se om min hud tyckte det va så sjukt nice…(ser redan att brännan från mockningen dagen innan förvandlats till grisrosa :P)

Satte mig i skuggan nere vid vattnet å bara njöt å smsade med 2 av tjejerna som också va påväg mot Köpenhamn för att göra veterinärtestet å vi bestämde att vi skulle träffas å käka när båda anlänt  :)

 Väl tillbaka på vandrarhemmet frågade jag den lite buttra gubben i receptionen om det fanns Internet nånstans i huset…men nä det fanns d inte…hm…måste kolla upp om d inte stod att d skulle finnas när jag kommer tillbaka igen…men man får väl va glad att det finns vägguttag iaf...va lite orolig ett tag  ;)

Kan ju iaf kika på film om jag får tråkigt, har ju Bride Wars, Slumdog Millionaire å The Curious Case of Benjamin Button å välja på bla
 Blir nog antagligen film imornkväll iaf när alla har åkt hem å lämnat mig här :P

Är lite oroad över hur jag ska ta mig till flygplatsen på lördag eftersom jag inte kan uttala namnet på gatan där ev. taxin ska hämta upp mig xD men hoppas d sitter någon trevligare snubbe i receptionen då så kanske man kan få hjälp…kanske… lr så fixar ja d på nå annat sätt ^^

PoK

Kommentarer
Postat av: lisa

jösses, här händer de grejer.



hoppas att provet gick bra iallafall!

2009-05-03 @ 12:59:45
URL: http://trettonminuter.blogg.se/
Postat av: lisa

svar: haha, tack. kände för lite flumm (; tror jag lyckades rätt bra :P

2009-05-04 @ 00:36:13
URL: http://trettonminuter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0