Danmark, Köpenhamn - DAG 2 (Veterinärtestdagen!)

...jepp idag gällde det!

Är fortfarande lika förvånad hur bra jag hittar i Köpenhamn! :O

...hoppas jag bara inte därför tappar bort mog nu :P
Träffade iaf tjejerna igårkväll, Louise & Carro, å vi letade upp nått ställe som vi kunde käka på eftersom alla var döhungriga.
 Vi hittade dock inget normalt, O-exklusivt ställe så glamorösa som vi va blev det McDonalds :P
Där sprack dieten…IGEN!

Jag gillar verkligen inte att inte kunna snacka danska, vill gärna prata svenska med dom eftersom jag vet att dom fattar mig…men jag fattar INTE vad dom säger… Måste verkligen försöka få tag på nå kursmaterial i danska när ja kommer hem ^^

Nu ska jag snart gå över till Carro så vi kan gå å käka frukost här på vandrarhemmet (för det va iaf inkluderat :P)
Solen skiner utanför å ser ut att kunna bli lika brännskadad idag :P

 Idag är det iaf test som gäller…känner mig inte så nervös, eftersom jag inte har en aning om hur det kommer gå till eller nått…hm…kanske borde va ännu mer nervös bara därför…men jaja det kommer gå som det går, å om inte annat hoppas jag på att jag kommer in på betygen            (snälla snälla snälla!)

Funderar också på bästa sättet att ta sig till flyget imorn, finns nämligen en Metro några kvarter bort så ska kolla upp det tror jag…vet inte vad som fallit i mig för jag känner mig helt lugn över att inte veta riktigt hur jag ska göra å att ta tunnelbanan hade för mitt gamla jag varit världens hemskaste grej pga. Att ja inte riktigt har koll på hur/när/vart liksom ^^ Men jaja mitt nya ja e tydligen inte nervös för nått ^^


Mötte upp med Louise efter frukost å vi drog oss in mot city å satte oss vid en fontän på Ströget å bara njöt å kollade på folk :)


För shit vilken mix av folk det är här! Så sjukt kul :D
Dock verkar dom ha en sak gemensamt...ölen i handen! XD

Alla går verkligen omkring på gatorna å dricker öl, å dricker dom inte öl dricker dom nått annat ;)
Skön stämning är det iaf i den här staden å det känns inte ens som en storstad :O Nice!

Fick sen SMS från en till tjej som anlänt till Köpenhamn å mötte upp henne å sen började vi dra oss mot universitetet...
Käkade vår 7Eleven lunch innan vi gick in å kollade upp våra namn på listor på väggen så vi visste vilken lokal vi skulle till ...



Det va lite skillnad på kläderna i Liverpool å här :P
 
I Liverpool finskjorta å kostymbyxor, här kortärmad rutig skjorta å jeans ;)

Jag & Carro skulle göra testet i samma iaf så vi satt å försökte va lugna...inte så lätt när stämningen i korridoren va hemsk! Alla satt knäpptysta å gick man genom korridoren hade man ALLAS blickar på sig ;)
Å kom det nån "lärare" å gick in i testsalen kunde man höra en knappnål falla...
Träffade även en till tjej som ja snackat me på FB, Anni :)

Kom efter en stund ihåg att ordboken som jag skulle fått låna av Louise fortfarande låg i hennes väska så blev att springa å möta upp henne i entrén ^^


Till sist blev vi iaf insläppta...
Alla blev anprickade och fick lämna ifrån sig sina mobiler, sen snackade tanten jättefort på danska (tror inte nån av svenskarna där fattade ett ord...), vi fick 1a testet (Multiple-Choicetestet) och det va ca 50 frågor lr nått på 20 min :S
Det va verkligen att kryssa å försöka fatta de danska frågorna (liite svårt att veta vad danska sjukdomar heter me ett annat ord tex...) å det va precis så jag hann klart innan det va dags för nästa test (Varför ska du bli veterinär etc..) å det va 30 min på det...hoppas dom ser vad det står trots den hemska handstilen som blir när jag skriver alldeles för mycke å för fort å på ett för litet utrymme...

Sen var det slut...bara sådär!
Stod att testet va 2 timmar men det va bara 1 timme...hm...vi va tom. tvugna att gå tillbaka å fråga om det verkligen va slut så vi med säkerhet kunde gå därifrån...
Sen blev det ju snack om testet såklart, medans vi vandrade gatan bort för att hitta nånstans å käka, en till tjej slöt upp med oss, Malin å vi hittade ett liten italiens restaurang där vi satte oss :)

Fick där även reda på att vattnet i kranen inte gick att dricka (liiite sent kanske)...vi satt å snackade å hade en good time ett bra tag å när kl. va 18.30 kom vi in på när alla skulle åka hem å Louise hade bara koll på att hon skulle åka nångång på kvällen...
Så när hon kollade på biljetten å såg att hennes tåg gick kl 19.00 blev det lite smått panik eftersom hennes väska låg på mitt hotellrum å stationen låg en bit bort...

Vi sprang genom staden så fort vi kunde (bra direkt efter maten ;), hämtade hennes väska å sen sprang hon vidare...
När jag va tillbaka på restaurangen fick vi SMS från henne...

Jag hann! Med hjälp av en gubbe som jag fick lift av förstås...

Vi blev lite konfunderade om varför/hur och vart hon liftat eftersom stationen inte låg alls långt bort från mitt hotell där hon hämtat väskan...de frågorna kvarstår ;)

Drog tillbaka till mitt hotell å satt en stund där innan jag sa hejdå till resten av tjejena som skulle ta bussen hem å hoppades att vi skulle ses till hösten :)

Utsikten från hotellet...


Jag kollade på film å sen somnade jag som en stock ^^

PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0