Pissregn/slash/Pissed unge


...trevlig sammanfattning av dagen va ;)



Men det är precis så den varit...så kan göra en PLUS/MINUS - lista idag

             PLUS +
  • Elise är på disco från 19-21 xD 
  • Det är fredag vilket betyder ledig imorn :D
  • ehm...ja det va väl d ;)

              MINUS -
  • VÄDRET!
  • Jag är sjuuuk...
  • ...vilket i sin tur betyder inget gym!
  • ...vilket betyder att jag måste ha en familjemiddag
  • Cruella e hemma igen...
  • Bråkat med Elise...
Ska berätta lite om bråket me ungen :P
This is the story...

Har varit i Wells och letat efter Scoobie-material till Elise å hennes kompis Georgia men inte hittat nått å i sista butiken får vi ett tips om en affär där det kanske kan finnas men har inte tid att gå dit och vi fattar inte riktigt vart den ligger heller...

Åker å ställer oss på busshållplatsen å väntar på att Annis buss ska dyka upp...medans vi väntar lyssnar vi på musik på radion å jag har på en radiokanal som heter Heart FM efter ett tag kommer det en låt som Elise tycker är dålig men som både hennes kompis och jag gillar...
Elise säger då åt mig att byta kanal å jag svarar med att
- No we're listening to this song...
- But it's a bad song change to Kiss101!
- No I won't do that we are listening to this...

Hon ignorerar som vanligt å lutar sig fram å tänker byta kanal själv, men jag tar tag i henne å hindrar henne från att nå fram till radion...

- WHAT ARE YOU DOING!? LET GO OF ME!!!
Jag svarar helt lugnt å bestämt:
- Yes I will if you sit down again because we are listening to this song now...
- The song is RUBBISH! LET GO OF ME!
- Yes I will, just sit down and let us listen to this song
- It is my car!
- No it's not...
- It's more my car then your car! GET OFF ME! I can do what I want!
- Well that is not really tru
e because I lend it from your dad and you don't have a driving license...sit down please...
- It's my familys car so I can do what I want! If you don't get off me I tell my mum!
- Well tell your mum then...
- I will!!! LET GO OF ME! If you don't let go of me I tell my mum and dad and they will send you back to Sweden and then you wont be that happy anymore, will you ?!
- I don't mind really but no one would look after you then...
- Oh yes ! We will get a new au pair and you would be sent straight back to Sweden!
- Okey
- YOU ARE HURTING ME! I can call childline and then the police will come and get you!
- I'm not hurting you, you are hurting yourself, if you just sit down it will be fine...
- I can do what I want!!
- No you can't ...
- YES I CAN! I CAN DO WHAT I WANT!

(Låten slutar spelas på radion)

- So sit down, the song has ended now...
- The channel is still rubbish and I can switch to an other channel if I want to!
- No you can't I listen to this channel...
(Jag lyckas putta bak henne så hon sätter sig ner i baksätet igen...)
- I will tell my mum and she will not be very happy with you, I will show her these marks on my arm that you just made...
- Ok

(Annis buss kommer tack å lov...)

Sen säger Elise att nu ska vi åka tillbaka till affären där dom sålde Scoobie-grejer,men jag säger att det får vi göra en annan dag...hon blir då rabiat å snor åt sig min väska å skriker att du lovade faktiskt (fast det gjorde jag då inte..)...men Anni säger åt henne å va tyst ...Elise sitter då istället å gräver i min väska å kollar hur mycke pengar jag har å säger att det här ska hon ta å kameran å mobilen osv för att jag e så störd i huvet...sen e hon sur resten av kvällen..

Tror Elise blev mest arg för att hon inte fick sin vilja igenom och inte kunde göra "WHAT SHE WANTED" ....haha bortskämda unge...tur att jag alltid håller mig så pass lugn i diskussioner :P

Ja det va en sekvens ur mitt liv idag :P
Nu hoppas jag det blir nån j*kla Fish pie nångång...svälter ju här!

PoK

Kommentarer
Postat av: Matilda

_17653.aspx?RecipeID=14430" rel="nofollow">http://www.arla.se/Default_17653.aspx?RecipeID=14430 Tror det är samma som jag skickar igen, men det borde funka att bara kopiera den! =)

2009-05-16 @ 09:09:36
URL: http://billi.blogg.se/
Postat av: lisa

svar: ja, det är som att vakna upp i en saga varje morgon. man kan liksom inte riktigt fatta att man är här fortfarande.



& Grace är underbar. kommer bli väldigt jobbigt när det är dags att åka bara..





elise verkar inte vara den lättaste att ha med. usch, bortskämda ungar är det värsta som finns. (Grace ligger topp 1 på den listan!)

Duktig du är på att måla föresten. första bilden blev ju kanon! (:

2009-05-16 @ 12:40:18
URL: http://trettonminuter.blogg.se/
Postat av: sofiee

elise slutar aldrig att förvåna en!!

2009-05-16 @ 12:56:28
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0