Ventilationsteknik vs. En dag på stan (+ jagad av en förvirrad gubbe!)

....hmmm hard  ;)

Hehe nä men vi hade frivilliga föreläsningar idag å jag hade inte det minsta lust att gå på dom PLUS då att jag skulle va tvungen å kliva upp å åka från Oviken till stan på morgonen ;) njaaa...

Så vid 12 så åkta jag och mamma in till stan :) Mamma skulle till Optikern först, sen gick jag till Hobbyboden å det gick ju himla bra...noooot!
Nä men allvar hon som jobba där måste ju va helt borta...
Jag fråga henne om hon hade en annan nyans eller en ljusare färg av den färgen jag skulle ha...
Hon bara  -Ehhhh....jag ska kolla...
sen så gick hon å letade å kom med en jättemörk nyans....
Jag frågade om hon inte hade någon anna (då jag kollat och sett att dom hade minst 2 andra nyanser där!)
- Näää men ja kan beställa hem det...
Jag bara kolla på henne å sa att jaha men då ska jag kolla hemma vad jag har = Jag kommer tillbaka och frågar nån annan...

Så imorn blir det Hobbyboden igen...då ska jag peeeeka på den färgen jag ska ha så dom fattar :P


Efter rundturen på stan åkte vi till Jamtli å käkade lunch...äcklig lunch då dom inte hade det vi beställde så vi fick en äcklig köttsoppa istället...

Sen kollade på vi på konstutställningen om Stallflickor & Världens bästa konst, sen skulle vi lite snabbt gå å kolla på resten av museumet innan parkeringstiden gick ut...


haha slutade med att jag å mamma sprang runt å skrattade för att vi inte hittade ut å bara kom tillbaka till samma ställe hela tiden xD



Innan mamma skulle gå till bussen tänkte vi lämna in lite kläder å grejer som d skulle bytas blixtlås på så vi skulle till en affär några kvarter nedanför lägenheten....den va dock stängd så när mamma drog mot bussen skulle jag börja vandra hem igen...

När ja skulle gå över vägen står det en gubbe på andra sidan som ser helt förvirrad ut...
Han kollar på mig å sen börjar han springa rakt mot mig....blir lite förvånad men typ ignorerar det så precis när han nästan springer in i mig väjer han undan och börjar gå bakom mig.
Jag typ jaha så kan man ju också göra...

Börjar gå upp mot lägenheten å hinner ett kvarter upp å ska bara korsa gatan men det kommer massa bilar så jag måste stanna å vänta...

Då kommer samma gubbe gåendes väldigt fort bakom mig å sen börjar han springa mot mig igen...blir ännu mer:
- Ehhh va fan håller han på meed???

Han springer ut precis så han hinner framför bilen där jag också ska gå över...sen stannar han å vänder sig mot mig å går mot mig igen!

Typ ignoererar honom igen å han gör precis som innan å jag fortsätter gå...
Då hör jag nån som ropar bakom mig...då är det en kille från blomaffären på gatan nedanför som såg att gubben gjorde sådär där utanför affären också som stannat å ropar efter mig haha ^^

Han typ:
- Ey hallå hur är det? Är det lugnt?

Jag typ säger jaja det e lugnt å nickar då skrattar han å säger Craaazy å pekar bort mot gubben som börjat gå iväg *haha*
Det e farligt här i stan ^^



Nu på kvällen har vi varit å kollat på nya lägenheten å det blir nog bra ^^ Trots de fula gula, blå och orange-rosa tapeterna xD 
For en sväng upp på Bonus möbler också men hittade inget där...

Men nu e vi tillbaka å tar det lugnt å nu blir det mat ^^

PoK

Kommentarer
Postat av: stephany

finns du fortf i england?

2009-10-29 @ 02:37:04
URL: http://deadfranky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0