Ekologiska nöffar ^^

...verkar faktiskt vara rätt nöjda nöffar ^^

Ja idag va man uppe å väckte tuppen...lr ja det kanske va det enda djuret vi inte väckte men va iaf upp kl 04.30...
Inte den skönaste tiden på dygnet men kändes rätt vant att gå upp "mitt i natten" :P

Så slängde i sig lite frukost, packade in grejerna i bilen å gick en sväng around the block med doggsen sen bar det iväg...mot Trättgärde!


Har insett en sak dock...ett par nya vindrutetorkare skulle sitta rätt fint faktiskt...ett plus om man inte känner sig synskadad när man kör bil å det regnar ;)
Va lite kämpigt när det dessutom va mörkt me men det gick...imorse iaf ;)

...lr ja....vi körde ju faktiskt lite fel i början men vette fasen om vi hade kört rätt första gången även om det hade varit klar sikt å strålande sol ;)

Men vi hittade iaf rätt till sist å möttes av en liten tant som visade oss getgården för först på schemat...
TATATADAM! Mjölka getter!
Haha

Det VAR faktiskt rätt skojj ^^ mycke smidigare än att mjölka kor :) Om jag skulle få för mig å ha nått sånt där skulle det nog bli getter iaf  :) lr får då..men har ju inte sett hur d går till än ^^

Fick dock lära mig att fotografering av getter är omöjligt...se för er själva!



Sen gick vi å utfodra de supersöta killingarna å småbockarna :) Å sen gick vi till nöffarna ;)

Den här suggan här nedanför var surtanten som fick stå inne för att hon bet dom andra i rumpan...ja alltid finns det nån surkärring nånstans (återkommer på det temat längre ner...)


Toffee å Katla fick följa med när vi skulle ner till suggorna och kultingarna som bodde en bit ifrån själva gården och Toffee tyckte det va både sjukt spännande å lite läskigt med dessa konstiga djur ^^ Fick dock stoppa henne från att pussa på en sugga som inte såg alltför road ut där hon stod å käkade sin mat ;)

Men nu kommer jag fan ALDRIG NÅNSIN köpa nått annat än ekologiskt griskött hur pank jag än är...nu ska jag bara käka upp baconet i frysen från Euroshopper (*piiinsaaaamt*)

Jag menar kollar hur dom här grisarna har det och jämför (om ni vet hur jävla hemskt det är vill säga) med hur "vanliga" grisar har det!

 

Efter vi varit hos nöffarna så gick vi till där de hade en bagge & en bock i en hage...och ni skulle verkligen sett Toffees fula "getskutt" när hon skulle hoppa ikapp med dom utanför stängslet xD Jag kunde inte ens förmå mig att säga åt henne på skarpen pga. hon såg så jäkla larvig ut xD

När vi varit där var det bara de skabbiga gamla hönsen kvar å lite sopning å utsläppning av getter..sen va det fika å sen skulle vi åka hem :) Då va kl runt 9 kanske ;) lagom lång dag ^^

 


 

V'l tillbaka i lägenheten tänkte jag ta en varm skön dusch...jo men lr hur! Fanns bara iskallt vatten...himla nice verkligen..undrar om hyresvärden inte betalat räkningen lr vad :P

Så fick ju ge upp den idéen...va å dra till Oviken igen...men innan dess, just det på tal om surkärringar (ovan) så glömde jag min jacka å fick springa in å hämta den igen...å vem möter jag inte om sura gamla grannkärringen?

(Finns det en sån i varje hyreshus!?)

 


Samma gamla tjat som förra gången om ni minns det...

"Jag vill inte klaga eller så men nu är jag så irriterad på det där ljudet som kommer från övervåningen! Du bor väl där uppe eller hur? Du måste ha hört det"

- Eh jo jag bor där upp ja...

"Ja å det e heeela tiden där där störande ljudet dygnet runt så tjuter det å det e verkligen hela tiden, det måste du ha hört, du e väl hemma så du hör det?

- Ja jag e hemma både på morgonen å på kvällen men vad e det som låter då? För jag har inte hört nått...det enda jag hört är att vattenledningarna låter då å då...

"Nä men dom e det ju inte! Det e ju som ett tjutande ljud!

- Ja men vaddå hur låter det då så att jag kan lyssna om jag hört det

"Ja men det är ju inte direkt så att man kan undgå att höra det!"

- Ja men jag har inte hört nått!

"Men det måste du ju ha gjort det kommer ju där uppifrån! Å det låter som ett tjutande ljud!

(Jag tänker men va i helvete tanten har du tinnitus eller behöver du nya batterier till hörapparaten!)

- Ja men kan du låta lite som det låter så jag veeet...

"Ja men herregud det låter lite wiiiiiiooowiiiiiwiiii...

- Okej nä det har jag då inte hört nått sånt ljud...

"Himla märkligt jag får minsann tala med hyresvärden om det här"

- Ja gör du det! (börjar gå upp för trappan...)

"Ja men tack å bock då!"

- Hmf...

Herregud kärringen har problem!!! Sluta tracka mig för att du inte har nått annat å göra än att lyssna efter ohörbara ljud!

Gah..ja så det va min dag det...hur har er dag varit? ;P

PoK


Kommentarer
Postat av: Alma

Hundarna är inte hemma över dagen va? För hon kan ju få för sig att dem ylar, o vill pika dig för det. Alltså att hon verkligen hittar på att hundarna sitter där uppe och låter eller nåt!

Såna finns det, min syster hade en i sitt första hyreshus. Hon fick inte tvätta klart, för tanten under henne hade bokat precis efter henne och slängde ut hennes tvätt ur tvättmaskinen ;)

2009-09-18 @ 17:40:09
URL: http://thatsjustit.blogg.se/
Postat av: Magnus

tänk att någon kan vara så dum så att tro på att ekologiskt är bra.

2009-09-18 @ 17:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0