Första dagen på norska högskolan HINT :D

...ja jäklar vilket ståhej det va på nya utbildningen!

Ja nu har man haft första skoldagen, dock bara introduktion idag men ändå ^^

Jag å Anna drog iväg till skolan så vi var där vid 10 å det började med att man satt i A-salen (motsvarigheten till Segerstas Stora salen ;)) å det va massa gubbar å gummor som välkomnade oss dit å det va fiol å flöjt å grejer å alla skulle gratulera oss för att vi var studenter på denna historiska dag.

Vet inte om jag vill kalla den historiskt men det kommer nog helt klart bli kul att gå på en norsk högskola :)
Välkomsttalen blandades på svenska å norska å tom. danska så man fick hålla sig klar i huvet ^^

Hade lunch (kändes som att va tillbaka på gymnasiet igen!) å sen va det fotografering i datasalen...man va tvungen å hålla upp en lapp me ett nr på så det kändes lite som "Brottsling nummer 2897 tack" :P

Sen gick vi till en annan datasal å fixade inloggning, fick mer info, schema osv :)
Å precis som på Segersta e det fika hela tiden :P haha iaf va det d idag :P Men tror jag tar me mig egen lunch för inte tänker ja betala 67 spänn för en äcklig skollunch!



Å självklart lyckades jag bli osams med en lärare redan första dagen xD
Så jäkla typiskt mig :P
Detta eftersom jag inte ville läsa Växtodling eftersom jag tycker att det verkar sjukt tråkigt och jag känner att det inte är den kursen jag vill prioritera för att ta mig in på veterinärlinjen.  PLUS att jag inte har tid om jag ska sätta igång Hero nu så att han får nån kondition innan nästa veterinärbesiktning...

Iaf så tyckte den här gubben MINSANN att det va ett jäkligt dåligt bortval om jag skulle bli veterinär för MINSANN va det NÖDVÄNDIGT att läsa den om man skulle bli veterinär för att kunna svara på frågor om varför djur blev sjuka av foder...
...visst jag kan förstå att det finns nån poäng i det MEN det finns även en anledning till att man INTE läser det på veterinärlinjen...bönderna ska utfodra sina kossor rätt inte jag som veterinär!

Han blev då jäkligt sur för att jag sa att jag inte ville läsa den iaf å att jag skulle prioritera andra saker...
BRA JOBBAT att bli osams me en lärare vi har i nästan alla ämnen Caroline!
..men jaja jag hatar sånna som ska försöka besserwissa över mig å säga vad som är bäst för mig när jag vet bättre ;)




Utöver det va det en trevlig dag å det känns som att man kommer trivas jättebra där å kurserna (alla utom växtodling då;) tror jag kommer bli skitroliga :D

Jag ska läsa ALLA valbara kurser utom Växtodling II (XD) *hehe* hoppas verkligen jag hinner med alla men det ska jag minsann göra :D
Dom valbara kurserna jag ska läsa e:

  • Får å get I & II
  • Häst
  • Fysiologi & anatomi II
Redan nu är det inplanerat besök på högskolan i Norge mån-tis v. 40 och resten av den veckan stannar vi som ska läsa Får å get I och pluggar å åker på studiebesök tillsammans med de norska eleverna som går samma utbildning i Norge :D
Tror det kommer bli ASKUL :D

Trots att jag inte snackat me alla i klassen nu så märker man ju allas gemensamma intresse: DJUR! så man har ju hamnat rätt iaf ;)

Nä kommer bli sjukt skoj det här känner jag! :D





Men iaf...eftersom varken jag eller Anna ska läsa växtodling så e vi ledig både imorn å på torsdag så vi drog hem till Oviken efter skolan :)
På fredag börjar kursen Introduktion i Husdjursämnet, det blir nog skoj :)

Just nu känns d inte som om det gjorde så jättejätte mycke att ja inte kom in på veterinärlinjen nu i höst även om det såklart hade varit askul d me ^^ men då hade jag ju missat d här ;)

Men satan så trött man blir av alla nya intryck...e helt trött nu...ska se Män som hatar kvinnor å sen sova tror jag...

Å just det! Va MASSA kamerasnubbar å journalister å filmgubbar där så Anna å jag hamnar nog i tidningen över hela Jämtland imorn... YEY...or not.. :P


PoK

Kommentarer
Postat av: Cart

Ja det där med gemensamma djurintresset är så bra! Man har ALLTID något att prata om! Love it! Och anatomi och fysiologi lär du ha nytta av när du börjar här!

2009-09-02 @ 21:07:55
URL: http://misscart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0