Kalvfångst

...ja sånt kan man också göra på lektionerna visste ni väl ;)

Idag hade vi praktik hos kalvarna och ungdjuren i lagårn...fick föreläsning av ni vet han jaktsnubbegubben/vår handledare i lagårn i måndag-tisdags...sen fick vi måttband och i uppgift att fånga och mäta bröstomfång på kalvarna så att vi kunde ta reda på vikt och ur mycket de väger per dag fram till att de är ca 3 mån.

Va ju lättare sagt än gjort att fånga in dom där men det gick, drattade inte på ändan en enda gång *stolt* ;)

Efter det fick vi lite undervisning om foder å sen fick vi ledigt ^^ redan kl 12 fast vi skulle gått till 16 :) Niiiice!


Då for jag å Anna å tanka på Jet för att sedan kunna dra hemåt till Oviken :)
Här hemma har vi hunnit me å handla på ICA å hämtat ut mina kläder från ellos :) yey! Håller för tillfället på att vänja mig vid dessa såkallade "morotsbyxor" men tror jag kommer gilla dom snart ;)

Sen har vi käkat vegetarisk lasagne och gått me hundarna runt åkern :) Dom sprang som skållade råttor! Å det gjorde även min häst när jag ropade på honom, liiite överskottsenergi där kanske ;)
Han roade sig även med att leka med Katla, det uppskattades däremot inte av henne :P

Nu ska ja sitta å glo här ett tag tänkte jag inte mycke mer å göra, men imorn får jag ÄÄÄÄÄNTLIGEN sova ut :P
Bara därför kommer jag väl vakna vid 7 :P

Ha det :)
PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0