Veterinärintervju i Köpenhamn

...verkligen en snabbvisit!

Yes så har man varit på ett till besök i Köpenhamn :p Borde få klippkort dit snart känns d som ;)

Kändes sjukt drygt att ut å resa..lr ja transporteras igen...känns som jag åker nånstans hela tiden å knappt hinner komma hem förren jag ska bort igen...gillar verkligen att resa men ibland känns det som sagt bara som en enda lång transportsträcka :P




På måndagen den 31 maj åkte jag alltså iväg med tåg på eftermiddagen 17.10 för att byta i Sthlm till nattåget där jag bokat sovvagn (mycket skönare än liggvagn!)
Kl. 06.29 på tisdagen var jag framme i Malmö och bytte där till Öresundståget som tog mig till Köpenhamn...som vanligt mådde jag illa och fick inte ner nån mat då jag satt på tåget och väl framme i Köpenhamn försöke jag iaf få ner en Smoothie wildberries men efter ett tag började det bli för mycke med den me så lamnade hälften och gick ett varv och kollade in tågstationen ist så jag lätt skulle hitta till tåget som jag skulle ta på eftermiddagen...


Vid 9-tiden började jag vandra bort mot veterinärhögskolan och var skönt att ha lite tid på sig (min intervju skulle int ebörja förren 12.30 och man skulle va där 12.10) så man hann orientera sig lite i stan me och inte bara springa så fort man kunde utan att egentligen veta vart man var :P

Framme på veterinärhögskolan så satte jag mig å laddade mobilen å läste lite danska tidningar och försökte lyssna lite på alla danskar som snackade runt mog för å öva lite så jag skulle fatta lite på intervjun ;)

Träffade en dansk tjej lite snabbt som också skulle på intervjun och sen dök Sara upp som jag träffat på intagningsprovet tidigare :) Vi satt å snackade en stund å hon hade köpt en macka å choklad (thanx ^^) som jag försökte sätta i mig men nu var jag både nervös och illamående så det blev bara några slurkar choklad å några tuggor av den goda lax-bageln...

Sen gick vi & satte oss å väntade utanför intervjurummen och några minuter senare så kom en gubbe ut å ropade in mig :) De som intervjuade var gubben som va lärare på häst-och lantbruksdjursavdelningen, en från veterinärföreningen (?) och en student som gick 3:e året på skolan...

Alla var jättetrevlig och intervjun flöt på bra :P Och jag hade ju min delfintröja (save Taiji dolphins) så fick snacka om delfinmärkt tonfisk och valfångst me ;) hehe :P

men tror intervjun gick helt ok å nu får man väl bara hålla tummarna :)



Efter intervjun så var det bara att springa tillbaka till tågstationen i regnet och ta tåget till Gbg (där det var super nice väder när jag kom fram :P) och sen ta nattåget som gick direkt till Östersund ^^
Där hade jag fått ta mixad liggvagn och det stod snart ganska klart att det typ bara e killar som brukar välja mixad bädd eftersom det bara var jag och massa killar i den kupén :P

Alltid sjukt drygt å sitta å vänta på att alla vill fälla upp sängarna så man får lägga sig men till sist sa jag till dom att vi fick fälla upp sängarna, trots att dom klagade på att dom inte hade nånstans å sitta vid datorn då så är ju mitt ord lag :D

Somnade av utmattning efter ett tag även om jag vaknade till nu å då när jag väl va framme i Östersund kändes det sååå skönt :D Inge fler resor på ett tag!!

PoK

Kommentarer
Postat av: sovereign

Vad kul att du for på intervju! Kommer du ihåg nå av vad de frågade, var det svårt att höra vad de sa? =)



2010-06-04 @ 14:35:00
URL: http://ssovereign.blogg.se/
Postat av: Jenny

Var du på blogg.ses förstasida el vart går länken? Man hamnade på 1a sidan men ja hitta inte dig:(

2010-06-06 @ 23:37:16
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Denna länk "verkligen en snabbvisit!" : http://publishme.se/83217/entries/article/new/



2010-06-08 @ 03:31:55
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/
Postat av: Tobbe, | Tomelillas största blogg...

Tjenamoss!

Allt bra med dig?



Ha en toppen dag! :)



btw.. Har frågestund på bloggen, Scrolla ner en bit i bloggen och ställ en fråga du också! :)

2010-06-08 @ 04:49:05
URL: http://tobbees.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0