Danmark ;)

...nu kommer uppdateringen!

Har ju gått ett tag sen man kom hit nu men känns inte direkt som det :P Har varit hur mycket som helst som ska fixas och donas med så har inte direkt haft någon tid alls till nått annat än att fixa MÅSTEN typ...

Nu har vi iaf möblerat klart och insett att en byrå till skulle behövas så när väl CSN-pengarna kommer in (sega jäkla CSN!) så blir det en tripp till IKEA som bara ligger 6 km härifrån :) (Lyx när man fått dra till S-vall varje gång man skulle till IKEA förut ;)

Lägenheten är int eså liten som vi först trodde iaf och vi har faktiskt tillräckligt med plats fast vi bor 2 pers, 1 kanin å 1 hund ^^ dock ska vi ju hämta ett yrväder till imorgon i Höganäs så får väl uppdatera om läget efter det kanske ^^

Har iaf blivit folkbokförd i Danmark så nu är jag dansk :O dock krångla det ju som vanligt så Jimmy kan inte få CPR-nummer (danskt personnr) förren vi flyttat till en 2:a...och för att vi ska kunna flytta till en 2:a måste Jimmy först hitta ett jobb så vi har råd å betala för den...och han får ingen hjälp å hitta jobb förren han har CPR-nr så det elite klurigt men ska försöka leta på egen hand lite först :P



Annnars är det riktigt nice i området, massa vovvar, katter mm. och det första vi möttes av när vi anlände var en person som va ute å gick med sin iller ^^ HAHA!
Inte lika strikt me hundarna heller här utan många tycker att hundarna gärna får nosa på varann (på både gott å ont) och vi har en skog där det tom. finns en skylt att hundarna får vara lösa (woohoo det ser man inte så ofta i Sverige :P)

På onsdag ska jag å kolla hur det är på agilitygruppen som finns här på området och se va d det e för folk me där... :)


Skolan blir nog lika tuff som man trodde iaf, rivstart med kemi där läraren förväntar sig att man ska komma ihåg ALLT från gymnasiet...vet att många satt som fågelholkar när han rabblade på i ultraspeed på danska om hur man balanserade kemiska reaktioner mm. mm. mm.
SÅ blir att ta en titt i gamla kemiboken som jag som tur är har med mig :P

RUS-turen som vi startade med var galen och speciell..kan sammanfatta den såhär:

  • Danska sånger/kampsånger
  • Lekfulla/Barnsliga? danskar
  • LEKAR
  • Kobajs
  • Döda griskultingar
  • ÖL
  • Morötter
  • Utklädning
  • Getingar/ Veps?
  • MERA ÖL!
Men man kom in lite i danskan iaf, särskilt som jag hade en väldigt dansk grupp utan en enda svensk (de andra grupperna hade iaf 2-3 danskar i sina)

Och shit vad man var slut när man åkte därifrån!!!



Kan berätta för alla att jag hittills inte ens hunnit in til stan (Köpenhamn nu då ;) någon gång sen jag kom hit! Konstigt kan tyckas, men det enda stället jag varit på i Köpenhamn är på skolan :P

Å inte så kul att åka till stan när man inte har fått några pengar (åter igen SEGA CSN!)
De enda pengarna man har nu läggs på mat och på skolböcker (som inte är billiga! och som helst köps begagnade)...

Pendlingen härifrån där jag bor (Albertslund) tar ca 35 min om man har flyt och upp til 50 min om man inte har det ^^ dock tycker jag det är helt ok nu när man kommit in i det :)
Tyckte det lät jobbigt att åka Buss-Tåg-Tåg-Metro när jag hörde det men det går faktiskt riktigt bra :)



På lektionerna sitter man fortfarande och är superkoncentrerad på att försöka förstå vad föreläsaren säger men känner att det går bättre och bättre och nu är det danskarna som har mer problem med att förstå svenska känns det som :P
Hoppas man kommer in i det ännu bättre efter några månader till :)


Och som sagt imorgon åker vi till Höganäs och ställer ut och hämtar em den lilla grisen igen :D YEY!
Han har säkert vuxit jätte mycket :O hoppas han känner igen mig ^^

Känns lite läskigt att ställa honom när man inte kunnat träna nånting alls så är ju såklart inställd på att det inte direkt kommer gå så bra ;) Men vi får träna till nästa utställning ist ^^

Här kommer iaf lite bilder från området här omkring (int ehunnit fota mycket alls heller men mer foton kommer nog med tiden ;)

 

That's all for now ;)

 

PoK



Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud va mysigt det ser ut!

Åh jag är så glad för din skull att du kom in!

Jag kommer lätt anlita dig som vet sen;)

Kram!

2010-09-11 @ 14:29:54
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är så jäkla stolt över dig Carro...när jag läste att du kommit in i köpenhamn så satt jag faktiskt på jobbet och grinade...Du är så jäkla modig!! Massor med kramar...

2010-09-11 @ 21:56:58
URL: http://www.tvivelaktigfigur.blogspot.com
Postat av: Emma R

WOW!!! Grattis till att du äntligen lyckades och att du aldrig gav upp!!! Det låter/ser härligt och spännande ut. Du är grym Caroline!



Stor kram /Emma

2010-09-13 @ 13:44:22
URL: http://emmarasmusson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0