Flyttat in :D

...yes nu är man installerad :)

Morgonen började med en ridtur på Hero å Anna & Kalta promenerade med ^^

Sen va det att börja packa grejerna...kändes inte som en så organiserad packning dock...å lyckades glömma:

  • Gardiner
  • "Många vägguttag på en sladd" ;)
  • Klädhängare
  • & ALLA underkläder!!! (bra jobbat...)
Men resten fick ja faktiskt me, tro d lr ej xD

Men när vi skruvat ihop soffan så va vi tvungen å åka å handla för jag höll på å kissa ner mig å vi hade inget toapapper ^^
Så upp på Coop å handla massa mat...men ni kan ju gissa vad jag glömde köpa???
Ja just det toapapper!
Så vi åkte till Ica Blåcenter å jag sprang in å skulle köpa det...vad händer? Jo detta!

Liten tant: - Du skulle inte kunna hjälpa mig ta ner toapappret där uppe på hyllan?

(Jag snäll som jag är klättrar upp på hyllan och sträcker mig så långt jag kan för att ta ner pappret till henne på översta hyllan längst in...)

Jag: - Varsågod

(Tänker för mig själv men vafan jag ska ju också ha toapapper å klättrar upp igen å river ner hela plastlisten med alla prislappar på...oooops....går sen snabbt med "toapappret" under armen..
Betalar i kassan, åker till lägenheten, öppnar förpackningen...å tror ni inte på fan att det är hushållspapper jag köpt!!!!!!)

Så nu kommer det väl bli stopp i avloppet d första som händer men jag tänker fasen inte åka å köpa nått toapapper förren det här jäkla pappret e slut FINITO!


Jag & Anna har nu käkat spagetti carbonara i köket som tillhör hyresvärden (där sonen springer omkring :P) och har konstaterat att krukväxterna hade behövt lite vatten...för några månader sen innan de mumifierades i fönstrena :P

Skulle även behövas en städning i det oljiga köket å lite överallt annars :P

Anna är för tillfället å testar duschen...lär ju märkas om hon överlevde en vistelse i badrummet...man vill ju inte veta hur det ser ut om d ser ut som d gör i köket xD

Nä, e fortfarande på jakt på en egen lägenhet me dusch och kokvrå iaf :) Så hör av er om ni har nått sånt i Östersund :)

Nu ska jag poppa lite musik för grannarna ;)

PoK


Kommentarer
Postat av: junie

hahah det där lät ju finfint hörru ;)

2009-08-30 @ 19:43:49
Postat av: Marie

Hejsan



Sökte på google för att hitta någon som åkt iväg som au-pair genom swedecare och då kom du upp så jag tänkte bara fråga hur du trivdes där och så? Fungerade allting bra även fast det man åker privat eller så?



2010-05-31 @ 20:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0