1 månad i England :D (+ inför veterinärintervjun)

...och det känns superduper fortfarande ;)

Igår va det gymmet som gällde för mig å S...tog ett långpass idag me styrka & kondition så vi va rätt utpumpade när vi kom tillbaka...tror faktiskt inte jag gjorde nå mer vettigt den dagen efter det ;)

Idag va det back to the basic duties...både tjejerna e tillbaka i skolan :) Måste erkänna det e ärtt skönt att ha huset för sig själv på dagarna och kunna göra lite som man vill :)
Idag va det iaf vårstädning som stog på schemet å det va bara å börja storstäda!

När posten kom fick jag brevet från Liverpool som mamma eftersänt till mig, spännande!
Dock måste jag nu fixa ett passfoto på nått sätt...suck...får väl leta upp nån fotoautomat om vi e på nån utflykt Sofie :) Man skulle nämligen ha med sig ett sånt kort med namn & UCAS-idnr på baksidan...

Dessutom fick man ett papper som man va tvungen å fylla i om att man kunde intyga att inte hade några anmärkningar i polisregistret (förutom trafikböter, d va ok ;) & att man inte hade några svårigheter som dyslexi lr liknande...

Fyllde även i bekräftelsen och gick till Wedmore och postade det så nu är det klart iaf :)

Sen renskrev jag lite papper inför intervjun...man ska nämligen "hålla ett tal" om varför man ska bli veterinär, vad man har för karriärplaner osv...
Man får väl se till att det inte låter alltför smörigt även fast man måste ju ha med att man älskar djur osv :P men kan ju inte avslöja allt annat jag har me här ;)

Har även försökt lära mig lite vanliga djursjukdomar å sånt på engelska kanske kan va bra för nån station ;) Man ska nämlgen till olika stationer på intervjun...tror det va 9 st å det lär ju va olika typ se hur man reagerar på döda djur å sånt XD

Dock det som va mindre trevligt idag var att jag fick ett ytterst otrevligt mail från en lärare på min förra skola efter att jag frågat efter referenser...*grr*
Se nedan! (hoppas ni har bra syn ^^)



Nu på kvällen har jag mockat å lagat mat...spagetti carbonara-aktigt :P lagade nått enkelt nu när Stella e borta å inte kan se hur enkla maträtter jag kan laga ^^

Nu ska jag nog se sista avsnittet av Heartland å bara sega...känner mig helt dryg :P

XoXo/PoK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0