Fox hunting - helt otroligt engelskt!

Ja idag följde jag med Elise på Fox hunting :) Verkar va så sjuukt kul, varför har vi inte det här i Sverige?? :O

Igårkväll flätade vi å fixade det mesta och det va jag som fick fläta...måste jag nämna att jag aldrig flätat å knoppat XD Tog sin lilla tid men tycker edt gick hyfsat iaf när man aldrig knoppat å har en häst som hela tiden rör sig :P

En lite stressig morgon idag dock, fick i mig 2 plättar & en banan (OMG fattade inte hur jag överlevde morgonen, kan käka typ 1 tom till frukost :P)  Var först av allt tvungen å åka till Wedmore å köpa ett ark inslagningpapper (säljer dom det i Sverige me? E ju sjukt smart ju...) sen tillbaka igen å skynda å fixa iordning Hanna, vid 10 kom Claire å hämtade upp oss å vi for till henne å därifrån red Elise till starten å jag å Claire tog bilen...



Wow det va verkligen engelskt ENGELSKT! Gubbar i tweed å gubbkeps å alla ryttare i kavaj å grejer...coooolt!
Jag vill också rida hunt! Ska införa en egen i Sverige..undrar bara hur jag ska få ihop till alla hundar ^^
 Å det verkar typ va obligatoriskt att bara ha mossgröna kläder

men där kom iaf jag i mina rosarandiga stövlar å illgula väst XD Hehe tur att jag e i England där alla e så trevliga :)


Så coolt m. alla hundar å hästar å ryttare å det e verkligen världens mix av hästar från små ponnyer till jätthästar på 180 cm!
Ja ni får se för er själva ^^




Verkar dock en aning livsfarligt att hoppa över diken som e 2 m breda å 1 m djupa (minst) så om jag ska på hunt tänker jag då inte hoppa dom ^^ finns alltid en grind liksom :P
Det va faktiskt en häst som föll baklänges ner i diket efter hoppet...m ryttaren..aj säger jag bara! Sen drog hästen iväg å hoppade över ett annat dike å galopperade mot en väldigt trafikerad väg.:O som tur var så ställde sig en van mitt ivägen...action lr vad!

Själv fick man ju följa jakten m. Claire i bilen å det va en aning svårt att hitta hela packet men fick lite glimtar av dom då & då :)

Jag vill också på hunt!
Skulle kanske få det också men Millie e ju inte den roligaste hästen kanske...men jaja ^^ nån gång!

Nu på kvällen har jag & Sofie varit på gymmet på passet Bums, legs & tums inte lika jobbigt den här veckan dock...kanske för att vi redan e så vältränade XD
Tänkte signa upp för spinningen me men kom på att det kanske inte e så bra eftersom jag fick droppa mina spinningklasser förra gången eftersom min svanskota började smärta...blir ju så när man inte va så skillad på rutchkanor när man va liten ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0