Hem ljuva hem...IKEA såklart ;) (+ "pubkväll")

Yes igår blev det en tripp till IKEA med familjen ^^

Dom skulle till IKEA i Bristol för att få lite inspiration och kolla upp lite vad det är som ska köpas till Elise & Annabells rum som ska renoveras.
Själv gick jag bara omkring och gladdes åt att se svenska (patriot...noo ;) på alla saker som såldes & att roa mig med att be tjejerna läsa namnen på allt ^^ Långskär va det svåraste vi hittade näst efter Geléhjärtan XD

(Hittade även dessa underbara hattar, nedan, VEM vill gå runt med en tårta på huvet & NÄR?!)



Ja, för självklart begav vi oss till IKEAs Swedish food market efteråt :) Jag fick bestämma vad vi skulle köpa för nått, särskilt vilket godis :P Så det blev:
- Geléhjärtan
- Salta fiskar (fast här hette det Salt sill...mysko..dock har jag en aning om att dessa kommr jag få käka upp själv ^^)
- Dammsugare
- Ahlgrens bilar
- Daim
- Tunnbröd
- Randig kaviar (har saknat kaviar ;)
& Päroncider

Päroncidern va vi tvungen å köpa eftersom Stella sa att hon alltid kände sig dum när dom drack vin på helgerna och jag inte ville ha :P Vill helst inte dricka deras cider heller för det smakar som torrt vitt vin med kolsyra typ :P
Tunnbrödet fattade dom inte hur man använde XD Dom förstod inte att det va ett vanligt frukostbröd utan trodde att det va något liknande tortilla eller pitabröd...nä så nu imorse käkade jag tunnbröd med randig kaviar *mums*
Skulle tro att dom inte gillar kaviaren heller eftersom dom här i England är livrädda för allt som smakar lite salt (socker därimot är inte farligt...) men det betyder ju bara att kaviaren inte tar slut lika fort :P

Igårkväll bestämde jag & S att vi skulle ut å käka på puben, bara för att kolla hur det var...så vi fick tips om en bra pub i Wedmore som hette The New inn...och vi kom dit å det såg helt ok ut...vi frågade om vi kunde käka nått där...och blev ratade! Haha, anledningen var dock att dom va fullbokade...lite komiskt faktiskt...fullbokade i världens minsta by Wedmore XD
Så vi fick ta ett ställe som hette The Swan (som fortfarande hade julbelysningen uppe?) och det va ju helt klart inte lika skojj som den andra puben...tänkte beställa deras lasagne som dom rekomenderade...men när vi skulle göra det så sa dom att den va slut (öh...varför rekomenderar ni den då?!) så både jag å S tog vegetarisk lasagne istället + vitlöksbröd å sallad...(haha tyckte lite synd om S som hatar grönsaker å som beställde vegetariskt XD bright bruden! ;)
Va faktiskt sjukt gott å käka sallad igen eftersom min familj i princip (eller ja iaf inte medans jag varit här) käkar sallad till maten...måste säga att cold slawn vi fick var höjdpunkten denna kvällen :P Jag drack även en Lager Shandy eftersom man måste prova på de engelska specialiteterna ;) Det är typ ljus öl blandat med lemonade (typ liknande Sprite men inte lika söt) å det va faktiskt drickbart :)

Kände oss lite malplacerade där på The Swan...ja inte för att det direkt va mycke folk...men för att vi drog ner medelåldern till ca 45-50 år så när vi äntligen (!) fått betala så bestämde vi oss för att ta en sväng till Cheddar för å kolla läget...hehe först tog vi tydligen en roadtrip ut på obygden i mörkret innan vi checkade pubarna i själva byn...va faktiskt typ 1 pub som det verkade som det va lite ungdomar på men vi called the night eftersom vi kände att vi inte riktigt kunde göra kvällen så mycke roligare idag å siktade istället in oss på gymmet följande dag ;)

Så nu dyker väl S upp om ungefär en halvtimme så vi kan dra till gymmet å köra lite maskiner ^^ Känner sig så himla nyttig faktiskt när man drar på gymmet såhär på morgonen :)

Hare bra folket så ska jag hare me! ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hejsan! Jadu, uteställen i Bristol... Jag brukar dra mig upp mot parkstreet och toppen där. Där är det många barer med ganska bra musik på vissa ställen. På toppen finns det några klubbar där dom tar betalt typ 5£ eller nått. Nere i centrum har du mer klubbar, har aldrig vart inne på ngn där så jag kan inte säga hur dom är:) Youth hostellet i Bristol är iaf jätte fräsht! När ska ni hit?

2009-02-22 @ 21:04:42
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0