Bad & blask ^^

Var baddax för en viss tös idag XD

Självklart måste Toffee va snygg inför tävlingen men jag tyckte det va dax när man blev alldeles svart om händerna efter att ha borstat henne...

image6


Inte har man en så glad hund i badkaret men efter att ha varit på en del utställningar är hon rätt van vid det här laget ;)

Börjar få lite respons från folk som vill vara med i freestylegruppen iaf så jag hoppas det går att fixa!
Isåfall blir det jag som ska hålla i den...oj, hur ska detta gå *hehe*
Jaja, det funkar nog huvudsaken är väl att man vet vad man håller på med & det är ju freestyle ^^

Tränade Toffee på fotbollsplanen idag, först fattade hon absolut ingenting verkade det som för hon hade helt glömt bort hur man snurrade och vände och gick slalom :S

Men hon skärpte sig sen, synd att man bara har ett försök på tävlingen bara :P


Sen funderade jag på det här: När är det bra att skaffa en till hund?

Jag har ju Toffee som nu är 5 år & det är ju henne jag tränar i allt...sen har jag Fluff hemma men det är mer som mina föräldrars hund & jag tränar honom i agility under de årstiderna när agilityplanen hemma är uppsatt, så i princip har jag ju bara 1 träningshund...eller det är väl inte så bara men iaf ;)

Men sen är det ju såhär...att jag vill ha en minibulle....MEN!

I sommar & i höst & våren 2009 ska jag antagligen jobba...+ att jag ska läsa Matte E i höst eftersom jag ska söka till veterinärhögskolan i Danmark våren 2009.
Förhoppningsvis blir jag då antagen till att börja studera där hösten 2009.

& om jag börjar studera där kommer jag ha med mig Toffee, men skulle det funka att ha med en hund till? Kommer jag ha tid med det?
Dessutom när ska jag hinna skaffa den & träna den?

I höst när jag pluggar matte & jobbar eller nästa vår då jag antagligen ska jobba ännu mer...dessutom ska jag & mamma till Paris 1 vecka i maj...
& om jag ska flytta till Köpenhamn blir ju det ett stök redan sommaren 2009 (står dock redan i bostadskö XD)

eller....ska jag vänta tills jag gått ut veterinärhögskolan & är 26 år? Känns som en evighet, & är ju sugen på att börja träna en ny hund NU NU NU!!!

Hjälp mig någon?!


Kommentarer
Postat av: lisa

dilemma de dära med hundköp :/

2008-04-27 @ 18:27:20
URL: http://trettonminuter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0