Fortsättningen...

ja nu är det bara å vänta å se hur det blir...

Idag på morgonen snackade jag med min förmedling, å hon som har den tyckte att det här var ju förjävligt rent ut sagt å sa att hon skulle försöka så gott hon kunde med att försöka hitta nått ställe där jag kunde va de sista 2 mån om jag skulle vilja byta... :)
Så nu får jag se...kommer ju att va en aning kylig stämning nu efter den där utskällningen kan jag ju lova...
Har inte träffat nån av föräldrarna idag å ser inte fram emot att träffa mamman...*grr*

Idag har jag plockat undan, sopat golven, sen va jag ute å red i regnet (TRAVADE Millie...), diskat, dammat, bytt sängkläder hos Elise, DRAGIT UNDAN GARDINERNA I ANNIS RUM, tvättat, PLOCKAT UNDAN STELLAS SKOR (motvilligt...), puffat upp kuddarna i sofforna (dah!), mockat ur stallet, täckat hästarna å släppt ut dom i yarden å nu...
...ska jag BARA stryka kläderna ur BARNENS TVÄTTKORG, bära ner alla Annis skitiga kläder till tvättrummet,tvätta ännu mer....tänker fan inte skura golven å städa ungarnas badrum idag iaf...!

Dessutom tog jag fram brevet jag fick från dom innan jag började å jag gör så sjukt mycke mer än vad som står...det här var vad som stor i det:

Duties:

Term-Time
8-9am Ensure Elise has breakfast & catches bus. Tidy kitchen and feed horses.
3 hours during day light house-work/ironing/horse-care
3.45pm Greet Elise off bus. Go riding/ or to piano or swimming lessons.
Prepare supper a 2-3 nights per week.
6 - 6.30pm Parents arrive home
Babysit 1 or 2 nights per week

School Holidays:
(longer hours) 8am -6pm Do fun things with the children, including riding, swimming, cinema, walks & picnics, shopping, arts & crafts, baking, plus some housework!!

We would like an au pair who loves horses and is a reasonable rider to be able to go out on hacks. Will be expected to do general horse-care including mucking-out when horses are stabled
...

Behöver jag säga nått mer än att dagarna inte ser ut sådär...å kollade även upp vad light housework betydde när man va au pair...å man skulle inte:
- Vårstäda (har jag fått göra...)
- Skura toaletterna som familjen använder (ok...då ska jag ALDRIG göra det nå mer iaf för det e sjukt äckligt!)
- Putsa fönster å liknande...
 mm mm..

...dessutom beskriver mamman familjen såhär:

We are a friendly, laid-back, sociable family, with lots of friends popping in. (Jo lr hur!)



jaja....nu har jag beställt taxi till flyget på torsdag iaf...tänker ju inte direkt be mamman skjutsa mig...

fortsättning följer väl nu måste jag gå å göra lite fler duties som inte är inkluderade i lönen...

PoK

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att du fick en sån bra respons från förmedlingen! Håller tummarna för dig!!!

2009-04-27 @ 16:57:11
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: lisaflorin

usch sicken jäkla kärring hon verkar vara den där mamman :/ synd att de ska bli så..



jaja, hoppas iallafall att det löser sig på ett eller annat vis till det bättre (:

2009-04-28 @ 11:24:13
URL: http://trettonminuter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0