JAG HATAR DIG!

...du ska bara veta hur mycke jag hatar dig!

Har just återhämtat mig (lr håller på tårarna rinner fortfarande,,,) då jag just fick en utskällning av mamman...en ordentlig jävla utskällning också!

Hade just käkat å gått upp på mitt rum å satt mig vid datan...när mamman kommer in å säger att nu ska jag ha några ord med dig å drar fram en lapp...

Sen börjar hon säga hur dålig jag har varit den senaste månaden å säger att jag missar massa uppenbara saker å att hon tycker det verkar som om jag blivit så jäkla slö...sen har hon en lång lista på uppenbara saker som hon inte fattar varför jag inte gör tex.

  • * "Du har inte dragit undan gardinerna i Annis rum på hela veckan" (Jag hade ingen aning att jag skulle göra det, å när jag sa det så påpekar hon att det e väl uppenbart!
  •  * "Du har inte lagt in handdukarna å lakanen i skåpet i badrummet som jag sa åt dig å nu fick jag göra det sj" (Jag hade visst gjort det!!!! Kan lova å svära på allt att jag verkligen gjorde det...men hon bara gav mig en blick som "jo lr hur ljugpotta där...)
  • * "Du har inte ridit Millie tillräckligt mycke för hon va inte alls i form idag på tävlingen å hon behöver travas mycke mer än du gör nu" ( Jag har visst ridit Millie! men saken e den att hon velat att ja ska rida tillsammans med Elise när hon kommer hem å vill inte Elise ut å rida så får jag ju inte rida eftersom ja inte får lämna Elise ensam...å när ja e ute å rider vill inte Elise ens trava så mycke!)
  • * "Du borde visa mer tacksamhet för du kostar faktiskt massa mer för oss när du följer me ut å käkar å följer me på aktiviter å sånt" (Jag måste för det första typ följa me när dom e ute å käkar för enda anledningen till att dom åker ut å käkar brukar va för att d inte finns nån mat hemma, för det andra så har jag frågat om jag ska betala de första gångerna men när dom alltid säger nej så slutar man ju efter ett tag, plus att det ju börjat kännas som att va ute med familjen å jag tackar inte alltid min familj hemma för allt så har säkert glömt det ibland)
  • * "Det är en massa kläder du inte strukit å bara lagt tillbaka i flera veckor nu...så jag har nu fått stryka dom sj..jag har alltid lagt tillbaka dom i barnens tvättkorg men du har ignorerat dom" (Hon hade tom. med sig kläderna snyggt ihopvikta, å jag sa att jag hade ingen aning om att barnen hade en egen tvättkorg utan att jag trott det va hennes kläder, annars har ni ju läst innan att jag brukar styrka tonvis med kläder! Så inte fan brukar jag lämna sånt som jag vet är ungarnas iaf!)
  • * "Du har inte hängt upp de 2 handdukarna i köket å bara sett till så det ser snyggt ut" (Det brukar jag visst göra men ett antal fler personer lär ju ha varit i köket innan du kommer hem på kvällen kärring!)
  • * "Du kan väl ta dig tid att plocka undan mina skor som jag brukar lämna under köksbordet å ställa dom vid trappan" (...gör det själv lata fan! Det ingår inte att jag ska plocka upp efter dig, bara att plocka upp efter ungarna...)
  • * ...sen var det massa mer men resten av tiden ägnade jag åt att hålla tårarna borta då jag e crap på att hålla dom borta när folk skäller på mig...särskilt nu när jag försökt så himla länge att hålla god min trots alla problem me henne å verkligen inte vetat hur mycke "fel" jag gjorde...
Nu har jag snackat av mig både på bloggen, me mamma, me kompisar å me förra aupairen (som kände igen sig rätt bra!) så e lite lugnare men fortfarande så jävla förbannad å frustrerad...

...ska iaf aldrig följa me dom ut å käka lr åka på nått me dom lr be dom om nånting mer...

Hoppas verkligen jag får snacka med nästa aupair dom ska skaffa innan hon bestämmer sig för att åka hit...ska hänvisa henne till min blogg så får vi väl se om hon väljer att komma hit lr inte...

PoK



Kommentarer
Postat av: lisaflorin

kärringjävel typ. usch, så jäkla jobbigt, hon måste ju fatta att det inte är så lätt för dig heller..



trött man blir. men både du & jag & alla andra vet ju att de är henne de är fel på!



kram!

2009-04-27 @ 00:50:28
URL: http://trettonminuter.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet verkligen hur du känner dig!!! Stackare!

2009-04-27 @ 13:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0