Måndagen folks! ...å tisdag idag...

...den gck och tog slut men inte helt obemärkt :)

Igår gick jag upp vid 7 och eftersom det va sunshine on my window så klädde jag på mig några lager kläder, tog me mig Ipoden å gick ut :)
Började med att gå round the block och bestämde mig för att där testa att se vart en av The Public Footpaths ledde...bad idea...den ledde mig nämligen rakt ut på ett fält så jag blev dyngsur av alla dagg å när jag skulle hitta fortsättningen av stigen på andra sidan fältet fastnade jag bara inne i en stor taggbuske!...gav sen upp å fortsatte gå round the block istället...
Eller förresten inte gå...joggade faktiskt resten av vägen till jag kom hem...stolt! :D

Käkade frukost (flingor å 1 banan) å vid 10.30 så åkte jag på en cykeltur med Elise ;)

Sen blev det inte mycket gjort följande timmar...satt vid datorn å ringde Emelie på MSN så jag å ungarna satt å snacka me henne ;)

Vid 17 drog jag till S eftersom vi skulle ha påskmiddag :D
Hjälpte S ta in deras ponny...som förövrigt såg ut att behöva lite hovvård :S å sen hjälpte jag till me hönsen ^^
Å idag hade de fått en liten kyckling som virrade omkring med stängda ögon inne i hönsboxen...jag fick i uppdrag att lägga tillbaka den hos hönan...
Lättare sagt en gjort måste jag säga...den elaka hönan pickade bara på kycklingen när jag skulle lägga ner den hos henne....höns e inte min grej alltså...enda djuret jag inte gillar att hantera typ! Å nog fick jag mig ett hönsbett den här gången me..grr...
Men vi la kycklingen i halmboxen bredvid istället tills vidare...(kom senare tillbaka å lyckades lägga den hos hönan mha en kartongskiva som vi höll för så att hönan pickade på den istället för på mig :P)

Drog sen till affären för å införskaffa lite mer mat inför påskkvällen, dock kom vi 5 min innan affären stängde xD så de höll på att släcka ner när vi sprang runt å letade :P liiiite smått stressande ;) men vi hann! Fick sen uppleva den första bilkön här i England, som tur var så va den inte så lång :)

Vi försökte iaf fira lite påsk me sill, kokt potatis, gravlax, gravlaxsås å ägg me kaviar...fick inte den rätta påskkänslan men som sagt vi försökte ;)
Kollade på 2Fast 2Furious å sen blev det att åka hemåt...



Idag så började jobbet igen å jag va ute å matade hästarna vid 8....å föräldrarna e äntligen på sina jobb :D Så skönt att inte ha mamman rännande här hela tiden!
Dock så hade jag en lååååång lista på vad jag skulle göra...

Vid 10 tog jag cykeln å cyklade en sväng å sen fick jag veta att jag skulle skjutsa ungarna till nått ponnyklubb-informationsgrej...
Så nu springer jag runt å passar upp på ungarna å lyssnar på sjuuuukt långa historier som inte går ut på nått...men bara man säger Okey okey okey så märker dom inte att man inte lyssnar...

Men det e inte så lätt å skriva å lyssna samtidigt...

Tack vare Claire så blev jag av med ungarna en stund (:D). Skjutsade upp ungarna till henne å sen sa hon att hon skulle skjutsa dom resten av vägen å ta tillbaka dom när de var klara :) Tack!

Va ändå tvungen å stryka några ton kläder för att mamman ska se att nått e gjort :P
Å nu ska jag inte göra nånting tills ungarna kommer hem...så jävla skönt att inte ha nån som skriker på en typ var 5e minut!....
Bara jag å Kipper i huset :) ja å McGonagall också kanske ;)

PoK
XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0