Min påsk i England :)

...jepp för som tant Anna sa så är det ju bara i Sverige som vi firar att Jesus blir uppspikad på korset ;)

Här firar dom ju uppståndelsen på rätt dag ;)

Iaf så blev den en stor engelsk frukost med croissanter, crossbuns, bacon,ägg, korvar å baked beans (som jag så snällt åkte ner å köpte i Wedmore på morgonen ;P)



Efter frukost åkte vi å tog en promenad i Ebba gorge ännu en vandringsled som går upp bland kullarna ;) Satt å solade där på toppen i typ 10 min (å mamman undrade om jag inte skulle bränna mig för att jag va rödhårig...öh...jag må va rödhårig men jag e inte allergisk mot lite sol :P)
 

Iaf när vi kom tillbaka till bilen gjorde vi som alla engelsmän gör efter att de gjort något...drog till den närmsta puben såklart! ;)
Satt där å drack lite juice i nån halvtimme innan vi packade ihop oss å drog hemåt igen...

Väl hemma så kollade jag på när ungarna sköt pistol (tydligen väldigt vanligt här i England att ungarna har som fritidsintresse...känns lite läskigt å stå å kolla på när ungarna hanterar stora svarta pistoler typ 1 m ifrån en bara ;P)



Efter en stund dök S upp å vi åkte till Cheddar å tog en promenad runt Cheddar Reservoir (typ en konstgjord sjö...) å kollade på får (känns lite weird att promenera mitt bland fåren å deras lammisar ;) Men dom e så sjuukt söta! Jag vill ha får!

Kom hem å kollade på Match Point me ungarna å sen blev det lite påskmiddag (lamm, rostad potatis, ärtpuré,kokta morötter å blomkålsgratäng...å sen blev det utdelning av påskägg (typ som på julafton :S) Jag fick mitt från Rich föräldrar, å från familjen så nu har jag allvarligt talat svullat i mig allt, tro det lr ej! XD mår sjukt illa by the way! S
å det e bra för då kanske jag inte blir lika frestad på ett tag eftersom jag nu är banned från allt godis from. tisdag!



Nu ska jag kolla på Catch and Release å bara ta det lugnt tills imorgon...då jag jobbar..typ...dom sa att jag jobbar om de behöver hjälp...betyder att jag tar hand om hästarna imorn iaf ;)
Om det e fint väder ska jag även försöka dra mig ut på en cykel/spring/gå-runda på morgonen :)

PoK
XoXo

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe ja men precis. aupairbloggar ar alltid skojjiga:)

okej sapass, ja kom hit 28 mars, sa hittils bara 2 veckor, hehe.

okeej, det ar en bit ifran london va? jag ar aupair i HAnwell, West Ealing, utanfor london:)

2009-04-13 @ 20:32:22
URL: http://elinteborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0