Påskshopping :)

...me like!

Dock så blev det ju inte många pund kvar i plånboken... :P
Men det var jag värd efter en så dålig vecka, lr hur?!

Började dock dagen med att gå upp 07.30 å cykla en sväng :) Sjuuukt nice väder var det, vindstilla å sol å helt lugnt, var typ bara jag, fåren å en häger vakna ;) Väldigt nice var det :)


Vid 10 drog jag & S till IKEA utanför Bristol, å trots en knapp vägbeskrivning hittade vi fram, fasen vad bra vi är!
S behövde luncha litte så vi drog å käkade först...såg folk som käkade fiskpinnar å strips...vad är det för fel på folk här?!


Sen leatade vi upp en trädgårdsstol som S skulle köpa till sin familj...lr ja...vi fick en som jobbade där att leta upp den ;)

Å efter det blev det äntligen lite svensk matshopping!
Plockade på mig tunnbröd, päroncider och Swedish fish(röda/gula/gröna godisfiskar alltså ;) Kassan i butiken var dock inte öppen så man va tvungen å köa i "korvskiosk-kön" bredvid...dessutom va kyldisken trasig så det stod att man fick fråga om sill, kaviar osv. i kassan...

När jag kom fram var det en surpuppa som stod i kassan, å när jag frågade om sill/herrings sa hon att det hade dom minsann inte!
Men medan jag väntade på att S skulle betala sina grejer spejade jag på en gubbe som nu stod i en annan kassa och som frågade efter nånting från kyldisken...
Å vad dök killen i kassan upp med om inte sill  :O Wtf!

Så då minsann var vi ju faktiskt tvugna att ställa oss å köpa sill å kaviar! Det kan man ju inte leva utan!

Tycker jättesynd om den här killen för han fick springa in och ut å hämta olika sillsorter å fattade först inte att det va kaviar vi ville ha utan frågade om sån där caviar på burk ni vet xD Bara vi i Sverige som har skillnad på kaviar å caviar ;)
Dessutom fick han springa ännu en gång eftersom jag vill ha randig kaviar xD Å sen skulle vi betala var för sig med *hehe* Inte lätt när svenska tjejer ska shoppa ^^


Men vi fick som vi ville till sist och efer att ha åkt den GIGANTISKA hissen ner till parkeringshuset så drog vi vidare mot Cabot Circus för mer sofistikerad shopping ;)





Här sprang vi runt i många timmar å det blev en tröja från H&M för £20, å en t-shirt å en skjorta på New Look (gillar att jag köpte skjortan på barnavdelningen å att jag är lika stor som en 12-årig engelsk unge xD)

Vandrade runt där i några timmar å shoppade tills det bara fanns £1 kvar i plånboken..då va jag tvungen å dra mig tillbaka ;)

Kom hem samtidigt med familjen mfl. som hade varit ute å seglat :) Hade varit sjukt nice å va me å segla nån gång hoppas jag hinner med det me :D


Nu på kvällen har vi käkat middag i Wells med allihopa, käkade en sjukt god pasta med pesto, kycklingfilé å svamp :) Hade supertrevligt å tror vi lätt va det mest högljudda bordet där inne XD
By the way detta låter otroligt men jag tror att alla snygga engelska killar finns i Wells av alla ställen :O Har inte sett alls många när jag varit runt i England men alltid när jag e i Wells på kvällen ser jag massor... Mysko...nästan så vi får ta en pubrunda i Wells nån lördagskväll alltså S....


Mamma skickade mig Anthon bergs mandelägg :) sjuuukt gott...tror det tog en kvart...å jag skojjar inte...att käka upp hela påsen XD haha...nu sitter jag å tuggar på mina Swedish fish ;)
Alla onyttigheter måste va slut inan tisdag för då börjar dieten på riktigt! Skulle egentligen börjat på måndagen men S familj bestämde sig för å va hemma på söndagen när vi egenltigen tänkte ha vår svenska påskmiddag så vi ska ha den på måndag istället :)


PoK
XoXo

Kommentarer
Postat av: Sanna

Usch, det är en sådan konstig situation att bo så nära inpå mer eller mindre främlingar.. och speciellt när de är lite knäppa på köpet.. suck!

2009-04-11 @ 23:00:26
URL: http://sannasusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0