Upp å ner å upp...å ner?

...ja så går humöret under en dag som aupair ;)

Imorse va jag på rätt bra humör frånsett att jag hostade som en kaja...hjälpte ungarna göra klart hästarna för de skulle på terränghoppningsträning :)
Rich som skulle skjutsa dom frågade om jag vill med å kolla på :) å jag sa att självklart om de inte gjorde nått så hängde jag gärna på :)

Efter ett tag kommer Anni på att hon erbjudit mig dagen innan å skjutsa hennes mamma till sjukhuset...å jag säger att eftersom hon inte nämnt det efter det så har det nog blivit ändrat å hon inte har snackat me mig om det...
Dock gick hon in å frågade mamman å efter ett tag ropade hon på mig...

Mamman sa att tyvärr hade det blivit strul så jag skulle skjutsa henne...jag blev
P I S S E D!!!
 
1. Det är som sagt inte mitt jobb å skjutsa omkring henne!

2. Hur i hela friden skulle jag hitta tillbaka sen när jag skulle hem från sjukhuset?!

3. Hon kunde ju diskuterat om jag kunde tänka mig å skjutsa henne först å inte ta det för givet!

4. Det är verkligen inte min arbetsuppgift å jag är ingen slaaaav!!!


Sen tjurade jag ett tag...grr...satte mig vid köksbänken me ett glas vatten å låtsades läsa en tidning (dock stirrade jag bara argt in i tidningen å försökte hålla minen...)

Efter ett tag blir det dags för ungarna att åka å jag hjälper dom in å när jag e klar går jag å sätter mig å surar igen...när Rich går förbi säger han:
- Are you coming then Caroline?
Å jag svarar surt...
- No I couldn't...
Just då kommer Anni in å förklarar varför...å Rich suckar å går iväg för att leta reda på Stella...

Efter ett tag kommer han tillbaka...
- You're coming with us Caroline :)

Haha gillar verkligen pappan...om inte hade jag lätt suttit på ett plan hem nu :P

Blev en kylig dag ute på fältet men lätt mycke bättre än va dagen kunde blivit...



Väl hemma så blev det typ stäääda...för mamman hade lämnat värsta listan på grejer (hämnd?)...plus att jag fick i uppdrag att åka me ungarna å handla påskägg (ägg av choklad med chokladgodis i...weird påskägg...), åka å köpa blombukett till Stella (Get-well-soon-bukett) å lämna in deras trasiga laptop...detta med 2 bråkiga ungar som nästan gjorde så vi krockade pga av att jag inte såg nånting!!!

Väl hemma så tvingades jag baka en äcklig Victoria-kaka...typ torr sockerkaka me sylt..e så less på dom! Det finns ju så många mycket godare kakor å göra...VARFÖR DEN?!

Alltså allvar orkar ja inte skriva mer så blir ett abrupt slut..annars kunde jag skrivt sååå mycke mer...men orkar inte..folk på MSN tjatar på att ja e seg så :P

PoK


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ush, what a bitch! Du får se till att komma till bristol snart och få en paus från eländet;)

2009-04-08 @ 00:24:08
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej hej!

Hittade din blogg av en slump men måste bara skriv, Fy fan, hur kan dom med?? Dom vet ju vad som ingår i dina arbetsuppgifter.. Hoppas allt löser sig på bästa sätt!!

2009-04-11 @ 18:17:23
URL: http://underthesamemoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0