Sushi is the....

...jepp helt klart ;)

Sorry, uppdateringen...lr the lack of uppdatering kanske man ska säga...har varken harft tid eller ork att skriva nått eftersom dagarna har kantats av både jobb, restaurangbesök, släktträffar och annat partajande :)

Sen sist har jag i varje fall jobbat lite och gjort mig av med 2 jobbdagar när jag skulle jobbat lunch (vilket betyder att jag måste samarbeta med kocken som tvingar ALLA att bära minst 4 tallrikar när man serverar gästerna...krasch boom bang betyder det om jag skulle serverat!)

I lördags körde jag till stan med mamma och vi sprang runt å köpte lite hundmat, vanlig mat och lite grejer till grillningen jag skulle ha innan vi drog vidare mot Mikado, som är en känd japansk restaurang...vi fick vänta en stund innan hela tjocka släkten dök upp :)
Det va första gången jag åt sushi, har bara käkat sashimi innan och jag tyckte suchi överträffade det gånger 10! Supergott!
Rekommenderar det till alla som inte provat iaf :D
Här e en bild på min sushi ^^




Vi satt å käkade till typ 22 sen va jag tvungen å dra hem för jag skulle upp å ha frukosten i Persåsen dagen efter...


(Emelie & Mamma)

Igår jobbade jag också och jag kom hem vid 12 och då var det bara att sätta igång med stöket inför grillningen eftersom allt folk skulle komma vid 16.00
Sprang runt å fixade Australien crunch, plockade blommor, sågade ner björkar, hängde upp ballonger, skalade ett antal kilo potatis, klytade ett antal kilo potatis, dukade bord osv :P
Det blev iaf super :) Fick tom. födelsedagspresenter :O Hade jag då inte räknat me så det va ju ett plus d me ^^

Idag va jag sjukt trött när jag gick upp...gick runt å halvsov tills ja va tvungen å hoppa in i bilen å köra till jobbet...
Som tur var så hade vi bara 6 fruksotgäster idag så det va inte alltför mycke å göra å slutade vil 10.45 ^^

Nu har jag borstat Toffee å kollat på tv å slappat...ska fortsätta slappa för känner ja e efter me sömnen...men en jobbmorgon till sen så e jag ledig 4 dgr igen :)

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0