Thoughts

...about when n if n why...

Har varit ute på en lång ridtur på Millie, skönt, trots att hon va lite spooky av ja...allt i princip :P
Sen kom jag tillbaka hem och hittade en lapp från Elise som ridit till sin ridlektion:
"Ta med min säkerhetsväst & £30 och kom till Emily's"

Så då cyklade jag iväg dit och kollade på när hon och 2 till tjejer hade hoppträning :)



När ja va ute & red kom jag på att jag aldrig kommer kunna säga hejdå till min ponny som varit med mig i 8 år nu...vet att han ändå inte förstår vad det betyder, men för mig hade det känns skönt att ta farväl...har ju ändå så många minnen tillsammans :(


Blev mycket tankar på den här ridturen, mycke framtid och mycket tänk att det är faktiskt såhär  det blev...

Kan inte fatta att jag kunnat välja så mycket vilken väg mitt liv skulle gå...jag har faktiskt haft möjlighet att påverka det som till sist ledde mig till det som är nu...

Jag kunde välja vilken gymnasielinje jag ville, jag hamnade på rätt där jag hittade vänner för livet , där jag trivdes och hade valfrihet att kunna jobba både med djur samtidigt som jag kunde plugga behörighetsämnen för att kunna fortsätta välja...
Sen var det ju mycket val under tiden, jag valde att plugga Djursjukvård istället för Fysik B för att sedan på hösten läsa Matte E...
...så att jag i sin tur kunde söka veterinärhögskolor både i England och Danmark...

När Matte E-kursen var slut valde jag vart i världen och vad jag skulle jobba med och hamnade här...
England en plats jag inte visste att jag skulle kunna gilla så mycket som jag faktiskt gör trots omständigheterna som varit här...

Men än är inte alla val gjorda för att styra livet i någon riktning...än återstår tex. valet som jag kämpat mot sen jag var 8 år eller yngre...veterinärhögskolan..
...det hemska med detta val är att jag kan inte göra något mer för att styra, jag har försökt göra så att jag har en så stor möjlighet som möjligt att styra in på den här vägen också men svaret kommer den 30 juli...

Och om jag inte får rätt svar den 30 juli?

Ja, vad ska jag då göra? Jag har sökt in på en 1-årig kurs i husdjursvetenskap i Ås...men...mer?
Tänk om jag aldrig kommer in på veterinärhögskolan?
Det som har varit det enda jag velat, det enda yrket där jag kunnat se mig själv?

Jag har faktiskt en reservplaner men de är ju inte 100% som ligger bakom dom...

Som sagt hela livet går ut på att välja den väg du känner att du vill gå...och livet är inte över om du väljer fel en gång...det går alltid att vända och välja om...

mm...som sagt mycke tankar idag...å lite nostalgisk kanske när jag snart lämnar England...känns väldigt hemskt samtidigt som det känns underbart att komma hem igen...


PoK

Kommentarer
Postat av: Victoria

tack :D

haha och varsågod. glädjer mig om du gilla musiken :D

2009-06-19 @ 00:04:30
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag kan inte fatta att du åker hem snart! Jag börjar på att känna hemlängtan nu, det kommer gå långsamt dom sista veckorna :/

2009-06-19 @ 00:45:13
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0