Danmark, Köpenhamn . DAG 3 (Hemfärd...)

...kändes faktiskt lite sorgligt att dra tillbaka till England igen...

Vaknade vid 8 av att det va sjukt varmt i mitt rum å solen sken mig rakt i ansiktet trots nerdragna persienner...
Och som vanligt (som de tidigare dagarna) så skrek alla polacker i korridoren...inte direkt ljudtäta hotelldörrar :P

Gick å käkade frukost, kändes lite mobbat å sitta där själv ;) men brydde mig inte så hårt ^^
Sen gick jag ut i solen å letade upp busstoppet där jag settatt det stått att flygbussen stannade...satt där bara för att kolla upp om så va fallet :) Å det var det så bestämde mig för att ta den bussen till flygplatsen sen :)

Sen gick jag å satte mig vid vattnet, kollade på folk å fåglar å lyssnade på musik, ingen aning om hur länge jag satt där men blev nog ett par timmar ^^





Sen va det dags att checka ut...drog vid 12 å trots att mitt flyg inte gick förren 17.30 så bestämde jag mig för att ta bussen till flygplatsen (hade ju gjort Köpenhamn själv första dagen å hade inga pengar å spendera så what to do^^) ...

Va en surpuppa till busschaufför men annars gick bussfärden bra :) Va bara att kliva av på sista hållplatsen som hette Lufthavnen something something...
Gick sen å checkade in mig på self-checking ( så sjukt skönt att kunna göra allt sj!) å drog mig mot säkerhetskontrollen å gaten :)
Så glad för inte en enda gång har jag pipit på säkerhetskontrollen :D (bra gjort av mig ska ni veta! annars brukar d va som om jag har nått inopererat som alltid piper :P)

Gick runt på tax-freen ett bra tag sen läste jag ut min konstiga bok Tärningsspelaren å lämnade den på min stol eftersom jag gjort den till en BookCrossing bok...trodde jag äntligen blivit av med den...meeen...
efter en stund kommer en kille springande efter mig:

- Sorry, I think you forgot your book...


Hade inte hjärta att be honom lägga tillbaka den å förklara allt så tog tillbaka den å gjorde ett nytt releaseförsök på en bänk...gick bättre :P

Va lite segt att vänta på flygplatsen men efter ett tag kom gaten upp å sen va det flyg till Amsterdam som gällde...å i Amsterdam var det att bege sig till Gate D06 ...men där va det säkerhetskontroll innan, men den hade inte öppnat när ja kom dit så fick vänta ett tag me massa andra folk...

Bar sen iväg iaf mot Bristol Airport :) Slapp trängas me nån på flyget heller :) alltid skönt! Å satt framför vingen äntligen...efter att ha suttit bakom å mitt över alla andra gånger :P Äntligen kunde man se nått liksom...dock tycker ja det känns lite läskigare att se rakt ner :P vingen blir som en stabil punkt ;)

Väl framme i Bristol så letade jag upp en taxi å for hem :)
Ungarna va glada å se mig iaf :) Umgicks lite me dom sen hoppade jag i duschen...skööönt!

Sen sov jag...

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0