Uppdatering om nuläget

...lr dåläget kanske eftersom jag skrev det här i förrgår ;)

 
Sorry att jag inte skrivit på några dagar, vet att det e en del som vill veta hur dramatiken slutade ;)

Har nog iaf haft några av de längsta dagarna I mitt liv iaf… I förrgår fick jag svar från ett av jobben jag sökt istället för det här aupairjobbet…å svaret kom från en Western ranch bara 10 min från där jag nu bor, å dom behövde nån som jobbade i ca 2 mån eftersom dom var en man kort för tillfället pga. Sjukdom.

Min hjärna gick ju verkligen på högvarv ett tag om eller om jag inte skulle berätta att jag ville kolla på ett annat jobb… Skickade iaf SMS till pappan å sa att jag var väldigt ledsen men att jag kände att jag ville göra mer hästjobb å mindre städning mm. och att jag kände det ännu mer sen mamman klagade på att jag gjorde för lite å för dålig städning osv.

Sa även att jag skulle åka å kolla på det här westernstället men att jag inte bestämt mig hur jag skulle göra. När Elise kom hem berättade jag för henne också å hon blev lite besviken men tog det ändå rätt bra eftersom jag sa att jag om jag tog jobbet kunde komma å hälsa på dom eftersom det var så nära.

Svaret jag fick på SMSet från pappan var:

Caroline, OK. We talk later.

Lääääskigt….gillar inte “talk” å det värsta jag vet är typ när folk jag måste umgås med och så är arga på mig…
 Detta eftersom jag klassas som: “Den som kommer överens med allt å alla om hon själv vill det”.

Så är inte van vid att folk är sura på mig…det e hemskt!
Iaf när pappan kom hem skickade han iväg Elise å satte sig ner hos mig, som hade barrakerat mig med datan I köket för att ha liiite stöd iaf ;)
Han va inte glad…å vi diskuterade varför jag ville det här, å jag sa att jag fick för mycke saker att göra utöver de 3 timmarna som det va meningen att jag skulle ha under dagen. Å han sa att han snackat me mamman å att hon inte tyckte det, å att han va väldigt besviken över att jag ville åka, å att jag verkligen lämnade dom I sticket om jag tog det här jobbet på westernstället :S …
 Han sa iaf att vi skulle ha ett vidare snack efter att jag varit på westernstället…

Så på kvällen vid 20.00 drog ja fort ut ur huset (träffade mamman på vägen ut som ju inte hade någon aning om allt som hänt…) å hämtade upp S (som var/är mitt moraliska stöd ;) å vi letade oss fram till Mendip Stud farm som det hette…

 Sjukt stort ställe med ridbanor, stora arenor, stall, hagar å massa andra byggnader.
Efter att ha knackat på fel dörr så fick vi guidning till vem vi kunde snacka med ^^
Det va en jättetrevlig woman som hette Lou som höll på att släppa ut och fodra en av hästarna när vi kom (dessutom hade hon världens sötaste minsta 10-veckors pudelvalp runt fötterna ^^) .
Snackade lite med henne å hon visade oss stallarna, hästarna å de nyfödda fölen som va sjukt söta dom me! (1 av fölen va efter en svensk hingst å ett arabsto inhyrd från Dubai skulle också få föl från den här hingsten)

 Alla hästarna var verkligen underbara!
Dom hade quartrar, appaloosor, araber å såg nog en andalusier också tror jag.
Hon berättade iaf att de hade runt 70-80 hästar på gården exkl. fölen, så ni kan ju fatta lite hur stort det va :P
 När hon va tvungen att springa iväg å göra nått annat fick vi vandra runt själva i stallet lite tills “bossen” dök upp å hälsade…men han försvann lika fort igen med några ev. hästköpare.
Så vi blev upplockade av en annan tjej som jobbade där som hette Sara. Hon va superglad å lite speciell :P

Hon frågade iaf vad jag gjort innan sen berätta hon att om man började jobba på det här stället blev det mer som en livsstil än som ett jobb då man fick hoppa in å göra lite allt möjligt som tex. Mockning, mockning, mockning, städa på B&B-stället, fölvakt, släppa in å ut hästar, fodra, motionera hästar osv osv. och att man inte hade några reglerade arbetstider utan att man jobbade när det fanns jobb (…typ hela tiden…)

Efter ett tag dök “bossen” John upp igen å Sara sammanfattade det jag sagt till honom… Han sa att det lät bra men att han va tvungen å diskutera med resten av teamet men att jag va välkommen eftersom han verkligen behövde fler arbetare. Dock fick jag inte reda på vad jag skulle få i lön men fick veta att det inte fanns tillgång till någon bil och att jag skulle få bo i en husvagn tillsammans med en annan tjej isåfall…

Kändes sådär att få bo i husvagn faktiskt, även om det säkert skulle va en kul upplevelse å att dom va ett trevligt gäng liksom…dock kändes dom verkligen som ett sammansvetsat gäng så skulle kanske va svårt att ta sig in som ny i det… Men iaf så va ju det stora minuset att jag inte skulle kunna ta mig därifrån och att jag inte hade några arbetstider

…för detta betydde ju slutet på alla de bra sakerna jag haft när jag va aupair med tex. Umgås me S, gå till gymmet, åka in till Bristol å åka å hitta på andra saker…

Så min hjärna snurrade verkligen på tillbakavägen och när jag kom hem igen vid 21.40-nått så va jag sjukt trött i huvet!

Gick iaf in till pappan som satt å kollade på tv å sa att jag gillade stället men att jag hellre stannade kvar om vi kunde lösa det. Han frågade vad det var som skulle lösas å då berättade jag att jag ville bara göra aupairgrejerna som inkl. barnen och hästarna å inte springa ärenden åt mamman. Han sa att han skulle snacka med henne å sen gick jag å la mig…

Dagen därpå var det för första gången pappan som skrivit min “Duties-lapp” på morgonen å på den stod bara att jag skulle rida Millie och mocka ut hagen…
Mamman hade väl blivt så sjukt pissed att hon vägrat skriva någon lapp…som sagt hon beter sig oftast som en barnunge…

 Så va ute å red Millie en lite längre runda vilket va skönt eftersom jag annars aldrig brukar hinna det…å sen satte jag igång med mockningen av hagen…det va tungt å det tog 3 timmar men gjorde hellre det än mina vanliga “det-här-orkar-inte-mamman-göra-själv”-saker…å när jag va nästan klar me mockningen dök S upp å mockade några kluttar hon me sen åkte vi och köpte otillåtna odiet-saker på Tesco för att det behövde vi!
Yummi!
 Satt sen å fikade å snackade å jag blev på lite bättre humör iaf efter att ha gått å varit deprimerad i vad som kändes en evighet…va även sjukt trött eftersom det verkligen tär på mig när det e dålig stämningen och man inte vet hur det kommer bli eller nått…
Kände verkligen att nått va tvungen å hända för den sura, bittra, ledsna arga personen som jag höll på att bli var inte jag! Jag va tom. mer bubbly and happy när jag skurade äckeltoaletter på Norrlands miljövård än jag va nu liksom och det tyder på ett stort fel nånstans!

 På kvällen när jag utfodrade hästarna tillsammans med Elise frågade hon varför ja hade talk me hennes pappa hela tiden å jag berättade att det var för att jag hade för mycke städning å sånt under dagarna å hennes svar på det:

Jag vet! Du ska bara va här för å ta hand om barnens å hästarnas saker som en aupair ska göra, inte flera timmar städning å ha hand om mammas alla ärenden å sånt! Mamma påstår att du ska städa 5 timmar om dagen å ha hand om mig i 3 timmar å det är ju inte rätt!

(wow liksom, tom. ungen vet bättre än kärringen!)

Hon sa även att det alltid är så att hennes mamma skickar iväg aupairen bara för att hon inte tycker att dom kan städa å att det alltid är hennes fel att dom inte stannar… ..ungen har verkligen mer koll än man kan tro!
Jag å Elise satte även igång att göra lite pannkakor att ha till efterrätt å sen la vi pussel å när Elise hörde att mamman kom hem sa hon:
- Nu tänker du bara Oh no...! va? ;) (haha det va sant ;)

Det här va första kvällen sen jag kom hit som inte mamman käkade middag med oss så jag å Elise fick sitta å käka själva (antar det va för att mamman surade och inte ville sitta vid samma bord som mig…störda människa..)

Sen packade jag min väska till Danmark eftersom jag varken haft tid eller ork att göra det innan…verligen aldrig varit så oförberedd inför en flygresa någon gång :P …
å när äntligen pappan kom hem efter seglingen kom han upp å frågade hur vi skulle lösa allt å jag sa om jag bara får göra mina 3 timmar om dagen å inget mer så är det lugnt å att jag nu vet vad som ska göras i huset så jag gör så mycket ja hinner ena dagen å fortsätter nästa å att det är bara om det e nått speciellt dom vill att jag ska göra som dom behöver skriva ner det…

Han sa att ja från och med nu ska vi göra så och om det är några problem ska jag säga det till honom och att vi ska snacka om hur det blivit i slutet av nästa vecka igen…å sen kom slutfrågan…
- Å hur ska vi göra mellan dig och mamman?
 
Å jag sa att för mig är det lugnt …(nämnde inte fortsättningen som jag velat säga att det e hon som e störd i huvet inte jag :P)
Sen va jag verkligen tvungen att sova några timmar eftersom jag skulle upp å catcha taxin morgonen efter…

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0