Skräckhistorier från frisörstolen

...e ju så man gruvar sig in i det sista för att boka ibland  :P

Men den 4 dec fanns det en tid som jag tog...verkligen högtryck hos den frisören jag går hos nu...klipper mig på Wellnesskliniken i Östersund hos Andrea :) Hon är verkligen superduktig men smakar det så kostar det som gamlingarna brukar säga ;)

Men jag e så jäkla pjoskig när ja ska klippa mig...dööör verkligen om det blir fel...och det har det blivit när jag bytt frisör...därför undviker jag helst att göra det och går dit ja vet att det blir bra...

Kan ju berätta 2 av mina skräckhistorier från frisörstolen:

  • Domusfrisörerna:
Hade en frisör med finsk brytning
Talade om att jag vill ha lite längre än till axlarna och verkligen inte för kort...

Hon visar hur mycket hon vill ta bort och jag säger okej det blir bra...
Hon tvättar håret och börjar klippa. Hon klipper och klipper och jag tänker att fan hoppas d inte blir för kort bara...
Så torkar hon håret...å POFF!
Mitt hår är inte ner till axlarna! Det är precis nedanför öronen och jag ser ut som en svamp!!!!!!!
Allvar såg jag ut som en svamp!!
Eftersom jag har så pass tjockt och lockigt hår så blir det bara som en boll om man klipper det fel och för kort...
Å det va precis som så hon gjort!

Men som vanligt så hade jag inte mage att säga till...jag var närmare tårarna och hade ingen jäkla lust å betala 350 spänn för det där!
Men det gjorde jag och sen sprang jag genom stan så att ingen jag kände skulle se mig och ner till mamma och pappa som satt å väntade i bilen...
Hade sedan på mig mössa tills det blivit så långt att jag iaf kunde sätta upp det i 2 tofsar...lovely!

  • Åsas salong
Hade en gammal tant som säkert inte gått i frisörskola...eller så gjorde hon det för 50 år sedan och då gick det nog ut på att man gick dit å kollade på nån som klippte, fick ett certifikat på att man var utbildad frisör å gick sen hem igen...

Skulle göra slingor och rakpermanenta luggen...
Hon började med att sätta på mig en tjock gummimössa som såg ut som en sån som simmarna har fast typ 6 gånger så tjock och med hål i...
Började redan här bli misstänksam eftersom en sån använder man inte nuförtiden...hon springer sedan iväg å snackar i telefon med nån av hennes kompisar (som det hörs) å kommer tillbaka efter sådär 5 minuter.
Letar fram en virknål och börjar dra upp STOOOORA tussar av mitt hår genom den här mössan, observera att hon inte borstat igenom mitt hår så det gör saaaatans ont!
Hon drar och drar och drar och Emelie som är med ser att jag har svårt att hålla tårarna tillbaka pga av smärtan...och jag är inte värst håröm!
Efter detta som tar en lång stund...kändes dock som ännu längre...så geggar hon ihop en blå smet som hon smetar på,  och jag kan slå vad om att den är hundra gånger giftigare än de hos vanliga frisörer...

Sen låter hon det här sitta i länge....FÖR LÄNGE!
När hon sedan sköljer bort det är jag officiellt BLOND!
Och det var fan ingen vacker syn...jag fick typ panik men satt snällt kvar och stirrade panikslaget på mig själv i spegeln...
Sen frågor hon mig om jag rakpermanentet min lugg förut...och jag svarar ja...å då frågor hon hur dom gjorde :O
WTF! HOn ska väl veta hur man gör...å jag svarar å hon hämtar ännu mera av nått klet som hon geggar på å sen kör hon ett plattång över min lugg några gånger sen tvättar hon ur det...
Och jag kan se att min lugg är inte rakpermanentad för fem öre...
Att sen gå därifrån efter att ha betalt 500 spänn var INTE kul! Då hade jag lust att skälla ut henne men mest av allt ville jag bara springa därifrån och skrika så högt som möjligt!
Gå aldrig dit!!!!


Men som sagt...den 4 december VET JAG att det inte kommer att bli sådär hemskt som dom där 2 ggrna :P

PoK

Kommentarer
Postat av: junie

Haha jag minns när du hade varit hos domusfrisörerna, det var ju på högstadiet :D Jag fick aldrig se dig som "svamp" men du var sååå söt i dina tofsar ;)

2009-11-16 @ 21:15:49
URL: http://sockeriogat.wordpress.com
Postat av: Jenny

Men hallå man måste säga till!!

Jag blir aldrig nöjd så jag får alltid komma tillbaka typ dagen efter:P Dom tycker säkert jag är asjobbig men det är mitt hår och mina pengar!! ;D

2009-11-19 @ 00:36:23
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0