Hälsocentralen

...iaf bara för en av oss :P

Jepp för Toffee mådde mycke bättre idag, nästan haltfri å såret ser bra ut...fast hon fick ett jäkla blåmärke lilla pluttan :/

Jag for till hälsocentralen vid halv 10 imorse å dom körde ner en pinne i halsen å grävde runt så man trodde man skulle både kräkas å slå till tanten på samma gång! Å inte va det nått till heller eftersom det där jäkla streptokockprovet va negativt...
Så då blev man skickad till en annan tant som "minsann tyckte att nån annan som hade tid kunde väl ta det där blodprovet", trevligt bemötande!

Hon tog iaf blodprovet som visade att ja hade för högt antikroppsvärde (tror jag det va...) i blodet men inte så mycke att de ville sätta in antibiotika...så blev bara ordinerad att käka värktabletter å vila...
Som tur e var det lite bättre i halsen idag så hoppas den trender håller i sig...

Det konstiga jag tycker är att när man går till veterinären så berättar dom hela tiden vad dom gör med djuret man e där med och varför tex. varför de måste ta det här provet å vad resultatet tyder på...

På hälsocentralen så går man bara från rum till rum å har ingen aning om vad de testar en för och varför? Man får inte ens veta vad testresultaten betyder liksom...lite weird...

men jaja...huvudsaken att djuren får det bra ;)


...suck...schemaändring också så imorn kl 13 måste man sitta å lyssna på koldioxidföreläsning lr nått när man egentligen skulle va ledig...damn...

Nu ska jag sova en stund så man håller sig vaken på föreläsningen imorn...

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0