Jobb...mer jobb & vad mer?

Ah jag ser inget slut på skiten för när jobbet tar slut i 6 veckor i oktober börjar matten och när den är slut är det tillbaka till jobbet igen...och när det ena jobbet tar slut tar nästa vid...

Ja har just kommit på att det är så här det tydligen ska va när man är "vuxen"...skittrist! Nä men allvar hur kul är det att slava från 6-16 varje dag och sedan försöka hinna me något annat de 2 dagarna man är ledig...

Å e så trött på att städa (sorry allihopa men det är jag!) Känns så himla meningslöst och känner verkligen att om jag fortsätter kommer jag bara bli dåligare och dåligare istället för bättre och bättre som det brukar va...
Nä alla e så superambitiösa och jag orkar knappt bry mig om det är ett dammkorn kvar på stolsryggen. kände att när jag satt på golvet och skurade en j*vla toalett att fy fan sånt här ska man inte behöva göra, detta medan alla de andra sprang runt och skrek:
- Shit va rent det blev när man använde det här skurmedlet! Fan vilken skillnad det blev, om vi nu bara tar och tar bort det här och det här och det här och et här och det här också fan va fint d kommer bli!
Det enda jag tänkte var:
- Jaha och?
Nä jag städar så att det blir rent (eller iaf ser rent ut för sånna som inte granskar varenda liten dammfläck) sen får det räcka, jag tänker aldrig npnsin lägga ner min själ i något som bara är trist tråkigt och helt oanvändbart.
 



Det räcker väl med att kunna städa inte ÖVERSTÄDA?! Lr? Ibland undrar man faktiskt om det finns någon sjukdom som heter städsjukan som folk får som har städat för länge och därför inte kan sluta gnugga på den där fläcken som suttit där sen Jesus föddes och därför inte går att ta bort hur mycket klorin eller sprint eller annan skit man sprutar på den och gnuggar på den så att trasan nästan fattar eld. Nä fy dax att byta yrke då kanske...

har faktiskt vant mig vid tanken att både åka till Tidaholm och att flytta till Danmark och plugga. Känns faktiskt riktigt nice nu när man städat ett tag :P

PS. Nu är det BARA 50 st sökande före mig i den kortaste kön till studentlägehet i Köpenhamn...har ju bara stått på den i 1½ år  :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0