Vilddjur i Norrlandsskogen...

Har just varit ute på skallgång efter min syrras kompis nya shettis som försvunnit...

Den hade kommit bort imorse eller på natten igår & de hade varit ute & letat hela dagen till häst & till fots utan spår efter henne. Vi var nu på kvällen 7 st som var ute och spanade på åkrar & ängar i närheten

Vid 20.00 ungefär ringer mobilen och de har äntligen hittat henne! Hon stod inne i skogen i en svacka & tryckte,
Det lite läskiga var att hon var riven på  hela baken som om något har försökt fånga henne. Hoppas det inte blir något mer komplicerat än rivsåren bara, hon var dock lite öm på vänster sida.

Vår gissning är att det är ett lodjur som varit på henne då de är några av de få rovdjur som kan riva bakifrån när de ska fånga sitt byte, de flesta andra går mot strupen direkt.


Så nu¨har man sett att det ännu finns några rovdjur i skogarna!

Men det va dagens action allt annat har varit som vanligt...ja utom att jag råkade lägga i backen istället för 1:an  utanför ett företag som heter Poståkeriet i stan när vi var å städade så att en av postgubbarna fick sig ett gott skratt när vi speedbackade i världens fart nästan rakt in i en vägg...2 ggr!
Tur att man kan roa någon :P Iof så va både jag & Emelie rätt roade vi med :P *haha*

Usch imorn blir d städ igen & Susanne e sjuk så jag måste ta bilen själv och köra in både Frida & mig...suck..orka köra bil! Me don't like...

Kommentarer
Postat av: lisa

ja, visst är den bra!



jösses, farliga djur ni har i skogen.. vi har typ ekorrar , lagom farligt :P

2008-08-12 @ 22:29:27
URL: http://trettonminuter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0