HUND2008 :D

Ja nu är den intensiva helgen i Sthlm över...trist men that's life ;)

Resan började kl.09.00 i fredags då jag åkte med min morbror till tågstationen och väl på tåget är jag tacksam för att jag inte valde att ta me Toffee...
Det var kupé och det första som möter mig är en grand danois-hane som slemmar i hela mitt ansikte...strax efter det kommer en vit storpudel hane trimmad till tusen och trycker sig in i den redan överfulla kupén, I Gävle hoppas det på ett par som egentligen också skullehaft med sin hund...fattar inte hur SJ tror att alla ska få plats :S

Tåget kom fram till Sthlm 16.46 och eftersom Platt & Anna inte skulle komma förren 17. 20 så ställde jag mig vid ringen  å väntade på dom...lr ja...först var jag tvungen att armbåga mig fram mellan julhysteriska stockholmare...
Väl vid ringen ställde jag mig och tänkte pusta ut en stund...jo tjena, för det första är det inte så lätt å slappna av när människor springer fram och tilbaka som i en jäkla myrstack, plus att alla butiker inne på centralen spelade olika jullåtar, det plingade från ett jättestort klockspel, dom spelade tvspel på en jätteskärm i mitten av centralen och en bit bort står folk och sjunger Singstar med bba-låtar....Warning warning BRAINCRASH!

Till sist dök ju iaf folket upp och vi gick och köpte pendeltågbiljetter av en liten rolig gubbe vid SL-disken. och ett, ut, tre så satt vi på pendeln och klurade ut att vi skulle hoppa av vid 3dje stationen.

Vi snirklade oss fram till lägenheten där vi skulle bo (mindre än 10 min gångavständ till Sthlmsmässan:), knackade på och möttes av en kille i 30-årsåldern som tjatade hål i huvet på oss och hans dotter som gjorde detsamma :P
 
Efter vägbeskrivning gick vi sedan till Vivo å köpte lite frukost sen satt vi uppe å snackade till 22 kanske innan vi gick å la oss å tänkte sova...mellan halv 11 å 11 knackar det på vår dörr och in kommer vår skelande halvfulla husvärdinna å berättar att "Hon är "lite tjihoo eftersom hon kommer direkt från en julfest...", NÄHE D menar du inte XD




På lördagen kliver vi upp vid 7 å beger oss till mässan runt 8 för att se Agria Freestyle Cup, vi träffar lite Segerstafolk, kollar på rasparaden, kollar på vovvar, hejar på Tove i agilityn, köper lydnadskoner, kollar på olika uppvisningar å hälsar på lite olika roliga raser på rastorget och jag blir ännu mer övertygad om att jag måste ha en Löwchen & en bullterrier ;D

På kvällen hade vi tänkt dra in till stan men alla är helt slut efter dagen så frågan blir om vi ska dra till Alibabas-chalachala-pizzeria eller McDonalds :P
Efter en promanad förbi pizzeriorna bestämmer vi McDonalds...när vi suttit på McDonalds i en 5-10 min kommer det 2 stora busslaster med poliser :O å uppåt ett tjugotal poliser väller in på McDonalds i full mundering å reflexvästar, haha kan ni se synen framför er för d va en aning fult XD
(fick senare reda på av mamma att d varit stora demonstrationer i Salem lr nått så dom kom väl antagligen därifrån)...

På söndagen drog vi med oss all packning, betalade för oss å sa hejdå till våra pratglada hyresvärdar. Sen låste vi in grejerna i ett skåp och försökte sedan mixa det mesta eftersom nästan allt vi ville se började vid 9 på morgonen. Så vi tog en sväng förbi olika ringar innan vi satte oss å kollade på landslagsuttagningen i freestyle.
Vi träffade Johanna (en fd. hundlärare på Segerstad) som ställde ut Nemo och sen köpte jag ett halsband till Fluff, å 2 leksaker till båda vovvarna å en present till My. Kollade lite på olika finaler inom utställningen . Sen sprang vi runt lite på rastorget igen och jag fotade lite löwchen å bullterrier å även koijkerhondje (som jag lovat Emelie ;).
Halv 3 drog vi iväg mot pendeln för å åka tillbaka till centralen.
Missade första pendeln, sprang upp för trappan, ner för trappan på andra sidan och missade då nästa pendel också...men efter ett tag kom iaf en till :P man behöver ju inte vänta direkt länge på nästa tåg i sthlm :P

På centralen va allt fortfarande en enda röra, dock lite mindre folk än d varit på fredagen, 16.00 avgick mitt tåg och sa hejdå till Platt & Anna och förberedde mig på en lugn skön tågresa där jag kunde sova den mesta tiden...kan ju säga att den här tågresan behöver ett inlägg för sig så ni kanske fattar att den inte va direkt lugn å skön...fortsättning följer alltså...

Flo Rida - In the Ayer
Oh hot damn, this is my jam
Keep me partying till the A.M
Yall don't understand, make me throw my hands
In the ayer, ay, ayer, ayer, ay, ayer

;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0