TÅGRESAN - ett ord...OMG!

Här kommer alltså en sammanfattning av tågresan hem från HUND2008 ...
Den hemskaste, konstigaste, roligaste tågresan ever!

Började rätt lugnt med att jag gick å satte mig på min plats i djurvagnen, plats med bord, ingen som satt bredvid, rätt nice :)

Efter mig kliver en invandrarkille på med sin staffehane, killen ser ut som en riktig sån gangster me tatuering långt upp på halsen osv., efter ett tag undrar han om nån kan hålla koll på hans hund medan han går en sväng till bistron, jag erbjuder mig såklart ^^ staffen va en aning ouppfostrad men älskade typ allt å alla hundar/människor/barn you name it :P å shit va starka dom e, muskelberg i ett snöre typ :P

När han kommer tillbaka visar det sig att han e värsta softisen å börjar snacka om att hundens bästa kompis e en liten katt, att han själv går omvårdnad i Östersund osv. ^^haha snacka om att man inte kan dömma hunden efter håren :P

Mitt emot mig sätter sig en tjej med en powder-puff och slänger ner sina väskor på golvet så jag inte får plats med benen typ...jag ser att en spindel håller på att hissa ner sig rakt på hennes huvud med eftersom hon verkar så himla sur å dessutom har gjort så att jag knappt får plats med benenstruntar jag i att säga nått XD

Efter ett tag somnar jag till men efter några minuter  väcks jag av en gubbe som fullkomligt slänger sig ner på sätet bredvid mig med en kudde och jackan som täcke...efter ett tag "somnar" han och brer ut sig mer och mer å tar snart upp halva mitt säte också. Jag sitter inklämd mot fönstret och känner mig en aning trapped! Skriver lite SMS me Anna men typ varje gång jag börjar skriva "vaknar" gubben å försöker typ läsa vad jag skriver! Måste alltså sitta inklämd mot fönstret och bortvänd från gubben...

Efter ett tag ser jag vad gubben håller på med, han sitter å runkar med jackan över sig sa att ingen kan se utom den som sitter bredvid honom...JAG!!!!
Får fullkomlig panik å vet inte vad jag ska göra, känner att allt blod försvinner från huvudet å börjar typ skaka så att jag knappt kan skriva SMS, skriver me Anna å frågar om råd men känner mig helt virrig så klarar inte direkt av å be honom sluta eller ropa på konduktören lr nått...
När jag återfår behärskningen och vi stannar i Ljusdal låtsas jag att jag ska kliva av och rycker me mig alla grejer å går å sätter mig i bistron...
känner att jag e helt vit i ansiktet å sitter å tänker om jag ska säga åt konduktören eller inte, dock kommer konduktören inte förbi och jag sitter där stel som en pinne...
Det va fan det äckligaste, hemskaste jag varit me om på mycket mycket länge!

När jag börjat andas normalt igen uppmärksammade jag resten av folket i bistron, 2 gubbar som drack vin, 1 kille (som gick i 8an fick jag reda på av hans snack sen) å 1 invandrarkille med bister uppsyn som liksom jag bara satt å glodde.
Killen som gick i 8an hade ett mycket mycket översocialt beteende och varje gång det kom in nån ny å satte sig i bistron nickade han till personen å sa HEJ!
Och satte nån sig så han hade möjlighet att prata med personen så gjorde han verkligen det...en gubbe som satte sig med honom var tom. tvungen å fråga om han kände killen XD för killen snackade så där töntigt vuxet å ställde frågor som man kanske ställer i en intervju eller om man känner personen väl typ:
- Jasså, vad lockar dig till Östersund?
- Vad arbetar du inom för yrkesgrupp?
- Har du familj?
- Är du gift?
- Hur gamla är dina barnbarn nu?
Plus att han berättade tusen olika saker om sig själv som inte ens personen han pratde med frågat om....XD jag & invandrarkillen fick svårt att hålla oss för skratt efter ett tag och utbytte menande blickar HAHA!

När vi närmade oss Östersund kom konduktören förbi (men då hade jag i princip släppt äckelgubben ur tankarna) och sa att nu närmade det sig 20 minus i Östersund...
haha, bistrokillen (också invandrarkille ^^) fick panik å utbrast nä nu skämtar du med mig och tågpersonalen tyckte det va superskojj å retades me honom att nu kommer du få det himla kallt :P
Bistrokillen började sen fråga ut mig å invandrarkillen om vad vi gjorde å om vi bodde i östersund, hur det va när det va så himla kallt, om man kunde andas osv osv å va himla uppspelt XD Började sen snacka om att han hade en kompis i Härjedalen som hade sett en älg på torget men att han minsann aldrig fått se en älg! 
Invandrarkillen missuppfattade dock vad han sa och utbrast: - var det en älg på tåget!! XD sjukt kul :P
Å bistrokillen sa att nä det enda han varit med om var när dom mosat älgar med loket eftersom älgarna försökte stånga tåget!!! XDXDXD å då minsann då fick tåget som kom efter deras bara se en halv älg! hahahahhaaa

Sen kom han tillbaka till att det verkligen måste va kallt när det e 20 minusgrader å invandrarkillen sa att ja det börjar bli lite svårt å andas efter 20 minus..
haha då sprang bistrokillen iväg å försökte ta reda på om dom kunde få ta en taxi till hotellet där de skulle bo (kanske va 300 m å gå XD), han snackade me chefen osv å jag tror d slutade me att dom fick ta taxi XD

Ja det va en underlig underlig resa...lr e det nån som säger emot? :P


Kommentarer
Postat av: Therese

fin blogg :)

2008-12-10 @ 21:05:42
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0