Brumbrum, Gnägg & Bää

Klev upp kl. 06.00 och jag jobbade inte ens idag...nä det va så att jag och syrran skulle köra till verkstaden i Orrviken för hon skulle byta kamrem på sin bil (...skulle jag också behöva kanske :P) så sen behövde hon ju nån att åka med tillbaka från Orrviken också...& den någon va ju såklart jag trots att jag hade en av mina få lediga dagar där jag egentligen skulle kunna få sova ut...men NÄ!

Sen vilade jag iof typ fram till 15.00 på dagen ^^ satt bara och glodde på tvn...lr ja iof var jag ute en sväng och bara motionera min häst från marken i typ en kvart kanske men det va vid 09.00 lr nått...

Fick idag reda på att dom ska låta fåren vara kvar här iaf ett tag till...fööööör.....dom ska antagligen lamma!
Så kanske kanske får vi små ulliga gulliga lammisar som hoppar omkring här snart ;)
Och som ersättning isåfall skulle vi få ett lamm :D
Jag vill ha! ^^ Konstigt va? :P



Men min släkt e ju så störd...dom flesta tänker å vad gulligt med små lamm...men inte min släkt inte dom tänker :
" Gud vad bra! Då slipper vi köpa lammstek till jul i år"
"Det är ju så himla gott med lamm"

Men jag lovar jag ska skydda det ev. la
mmet med mitt liv!!!

På eftermiddagen borstade jag Fluff lite eftersom mina föräldrar suger på att borsta honom...dom lämnar typ alla tovor "där han inte gillar att bli borstad"
*suck*

Sen tränade jag lite lydnadsklass 2 med Toffee...hon kom ihåg alla momenten som tur va ^^ & nu sitter nästan rutan perfekt!


Sen nu på kvällen har jag tränat min gnägg Hero lite :) Tränade mest övergångar mellan gångarterna (mest ökad trav till jogg)...

Och äntligen har jag fått pengarna från kärringen som köpte min westernsadel :D
...så nu kan jag betala alla veterinärräkningar :(
jaja...that's life när man har så många underbara djur :)

Kommentarer
Postat av: lisa

åh, älska små krullgull lamm (:

haha, fan va gött att westernkärringen fattade tillslut, go behm ^^

2008-07-10 @ 20:32:50
URL: http://trettonminuter.blogg.se/
Postat av: Platt

Neee dom får ju inte käka upp bebisarna...! :P

2008-07-11 @ 10:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0