Kill Kill Kill!!! >,<

...no don't be mean Caroline...
(usch fick med ett rim där...)

Nä men allvarlogt håller på att få spel och mer därtill på kocken som jobbar samtidigt som mig i Persåsen!!!

"- Gomorron Caroliiiiine"
"Mår du braaaa idaaag?"

Ja det verkar ju inte va de jobbigaste frågorna kanske men det är samma sak varje dag om och om igen samma dag också!
Dessutom kommenterar han precis allt jag gör och kan komma och ställa sig bredvid mig när jag typ skär frukt eller vad som helst och bara står och glor (och jag ignorerar honom!) Till sist fäller han en nedlåtande kommentar:

"Varför gör du sådär för? Du ska göra såhär"

Och hur jag än gör ska han va besserwisser och försöka få mig att fatta att jag e helt dum i huvet som inte gör som han brukar göra.
Exempel taget ur verkligheten cirka 10.30 14/7-08 :

Han: Hur många ägg kokade du idag?
Jag: 15
Han ger mig en nedlåtande blick som jag låtsas som att jag inte ser
Han: Hur kokade du dom då? I kastrull eller?
Jag: Ja
Han: Koka dom i ugnen istället (han vänder ryggen åt mig och går)
Jag nästan springer in med fruktkniven till diskrummet för att hindra mig själv från att istället för att diska av den sätta den i ryggen på honom...

Orkar verkligen inte med personen som lägger sånna kommentarer varje gång dom öppnar käften...samtidigt är det alltid det där :
"Lilla gumman du som inte vet ett enda jäkla dugg ska lyssna på stora duktiga fantastiska jag som kan och vet allt södu..."

Dessutom vill han alltid ha respons på vad han än säger, från det oviktigaste lilla skitsak som:
"-Nu lägger jag disktrasan här"
Efter att han sagt en sån sak är man skyldig att lägga till ett:
" - Mmm..." eller " - Okej..."
Annars fortsätter han att säga det tills man reagerar...störande!

Och nu har jag börjat ignorera allt han säger och han ar blivit så jävla sur på mig så varje gång han får ett tillfälle säger han:
" - Hur mår du idag? Du är så tyst, nä men just det du är ju alltid tyst HAHAHAHA!!!"
eller
" - Hallå säg något då!"
eller om jag pratar med nån jag vill prata med och han dyker upp:
" - Nämen kan du verkligen prata HAHAHAHA"

B
örjar fatta vad som menas med att bli mobbad på jobbet...men han kan ju försöka få mig att bryta ihop! Skulle vilja se honom lyckas...jag blir bara argare och argare och ser han inte upp så har han snart en stekpanna uppkörd i röven!

Men men lite andra saker om hänt kanske lr?

Mamma & pappa och resten av släktingarna häromkring for till Mörsil för att käka på ekologiska restaurangen...sj kände jag att jag varken hade lust eller orkade följa med och knapra små gröna bönor idag...
Så istället bokade jag tid för slingor på Wellnesskliniken på torsdag och bestämde att jag & syrran (& kanske M & P också) ska gå och se Mamma Mia på kvällen där.

Sen kände jag inspiration för att ut och jogga så jag drog (bokstavligt talat) med mig Toffee ut på en joggingtur. Dock trodde jag att jag hade en hund som orkade spring iaf 4 km...men NÄÄ! Efter halva sträckan stannade hon och jag fortsatte såklart jogga och trodde att hon antingen skulle vänta där eller springa efter när jag kommit utom synhåll...
men jag stod och snackade med korna medans jag väntade på att hon skulle dyka upp..men ingen Toffee...till slut sprang jag tillbaka för att se vart hon tagit vägen...inte kunde jag hitta nån Toffee!
Nä, när jag kom ut på vägen såg jag att Toffee var påväg att svänga över infarten till vårt hus (1 km bort!) och jag skrek:
" - Down!"
Och Toffee lydig som hon kan vara ibland la sig ner dock en bit ut på vägen så jag fick ju panik och sprang det fortaste jag kunde innan hon skulle bli tillplattad av en bil... vilken JOGGINGtur...

Dessutom kanske jag ska börja med orientalisk dans den 4 september :D fatt skojj lr! Har altid velat testa på det, ser så sjukt coolt ut! Ännu en utgift alltså men tyckte det va helt ok för 12 lektioner kostade 750:-
Ska bara planera in det i mitt fysikschema för att få det att funka... men det ska nog gå!
Skulle som sagt va himla skojj iaf :)



Kommentarer
Postat av: Alma

avskyr folk som påpekar allt, tycker dem ska vara glada om man jobbar o inte snackar jämt.. Folk har inte förstått undret med att ha tystnad ;)

och att man måste svara på allt folk säger som ditt ex; "jag lägger trasan här" det är bara information, tror man fattar det..

2008-07-14 @ 19:59:08
URL: http://somethinggreaterthenme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0