Nu är det ju allvar... :S

...såå what to do?!

Shit nu när man verkligen ska bestämma vad man ska göra i sitt liv är det mycke jobbigare än att planera vad man ska göra med sitt liv...
tex. fyllde jag i Flygledar-ansökan...men slogs av tanken? Tänk om jag skulle komma in? Vill jag verkligen bli det här? Vad vill jag egentligen?
Det var så lätt att tänka tanken att man blir ju nått som man vill bli...veterinär alltså...men finns det nått annat? och vad i hela friden gör jag om jag inte blir det! *panik*

Och att utbilda sig hör ju inte alltid ihop med bara utbildningen...iaf i mitt fall så betyder det ju byta land, lära sig ett nytt språk, nya vänner..nya fiender?, nya hemska/bra lärare, nytt hem, förlora sånt man vill ha kvar i sitt liv...
Så har nu VERKLIGEN insett vad jag måste ge mig in på...jag måste verkligen vilja detta annars skiter det sig verklige...& om jag kommer in på veterinärutbildningen så är den ju faktiskt 6 år..det betyder 6 år av mitt liv...nästan en tredjedel av livet jag redan levt...därför gäller det verkligen att jag ska trivas där jag går...

Men orkar verkligen inte tänka på det hela tiden...nu har jag officiellt gjort slut mellan mig & fysiken..hoppas jag slipper se dig nånsin igen!!! Menar det verkligen...
Dock börjar matten i oktober som planerat men förhoppningsvis har jag då varit och hämtat nya krafter i utlandet och kanske börjat på orientalisk dans ^^
Vem vet vad framtiden frambringar?


I helgen blir det nog Fäviken Game Fair med syrran iaf :) Hoppas det blir skojj ^^ kanske ska tälta där till och me :P

Kommentarer
Postat av: lisa

Hej!

Jag har massor att berätta om vet utbildningen utomlands, men det bör kanske skrivas i ett mail. Visst är det skabbigt på skolan i slovakien, men något annat kan man knappast vänta sig. I alla fall gör inte jag det, men jag kanske är överdrivet cynisk. Hursomhelst, jag skriver gärna lite pro och cons om du ger mig en mailadress!

Mvh Lisa

2008-07-24 @ 17:25:55
URL: http://vemvillbliveterinar.blogspot.com
Postat av: Din systerdotter.

Jasså så det är bara din syster som du ska på fäviken med :(

2008-07-24 @ 17:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0