Balen!!!

Nu ska jag berätta lite om balen,äntligen ;)

image44


Det var helt sjukt skojj! Jag vill ha bal igen!!! ( Ja, ALLA jag snackat med vill faktiskt ha bal igen :P )

Började med att vi fixade våra håruppsättningar & det blev jättesnyggt :) ( Tack Erika!) Jag fick snöra in mig i min klänning redan vid 11 eftersom jag inte kunde dra den över huvudet efter att mitt hår var klart, men det funkade det med ;)
Sen var det sminkningen...
Det enda trista var att jag råkade stöta till Frida så att hon fick rödvin på sin klänning, det var en aning panik där ett tag men det fixades med en massa salt :)

Fotografering så att smilbanden nästan gick av...sen blev det lite förfest på Lindqvists ^^

Vid halv fyra vandrade vi iväg mot bilarna...vår limo kom tillsammans med 3 andra vid 16.45 och sen var det mingel i en halvtimme...kände att mina fötter redan började smärta så det var en befrielse att sätta sig i limon...
Pga. av missuppfattning fick vi först ingen champagne men det ordnade sig eftersom limon bakom oss bjöd av sin ( Tackar!)

image45


Riktigt nice att åka limo och vi slapp förstöra våra balfrysyrer till skillnad från dom som åkte cab.
Dock råkade Frida hälla champagne på min klänning på vägen till Hotell Nissastigen i Gislaved...Hämnd? *haha*
I vår limo åkte jag, Frida, Platt, Robin, Kim & Kim och det funkade helt ok trots att det blev en del switchande av låtar då vi inte riktigt hade samma musiksmak :P

Väl framme på hotellet möttes vi av en del folk som hade kommit för att se alla bal-par anlända. Vi checkade in ( & jag slängde av mig skorna!) sen bjöds vi på mousserande vin i lobbyn.
Efter en stund var det dags att sätta sig & käka på festvåningen. Vi fick dricka & förrätt som bestod av (för mig vegetarisk) en sallad med soltorkade tomater & fetaost med tzatziki till. De andra fick nån kycklingbit med sallad.
Till huvudrätt fick vi couscousröra och några vegetariska biffar ( som inte var alltför goda), de andra åt oxfilé & efterrätten bestod av daim-cheesecake.
Fritidsledare & övrig personal också för den delen skålade hejvilt under hela balen och jag anser att det var dom som var mest lulliga under balen :P För vissa var det ju botten upp på nästan varje glas *haha*


Efter middagen drog vi iväg till rummet för att fylla på alkoholintaget sen festade vi vidare ;) När bandet Stollarna började spela drog vi oss ut på dansgolvet en sväng. Gick omkring och snackade med folk och hade allmänt skojj under hela kvällen :)

Fram emot 1 så tänkte man ju att man skulle festa till det sista och tack vare Hannes blev det nog iaf 1 shot för mycke :P *haha* Men gjorde inte så mycke eftersom det var så sent och det var rätt skojj iaf ^^

Somnade på Fridas rum...dock hade hon helt glömt bort att jag sovit där dagen efter XD

Vaknade vid 06.30 dagen därpå och gick och duschade & gick sen in till mitt & Platts rum och snackade lite me henne och sov en stund till.
Vid halv 10 gick vi & käkade frukost, himla gott med hotellfrukost :)

Var himla pigg dagen efter och gick och väntade på att jag skulle känna av gårdagens festande men INTE det! Hela dagen gick & bakfyllan uteblev :) *happy* :D

(När jag fixat klart med balbilderna läggs de ut på min pixbox, fantomflickan)

Kommentarer
Postat av: Elin

Skoj med bal =)

2008-06-03 @ 07:29:18
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Linnéa G.K

va roligt! vill också gå på bal! (:

2008-06-03 @ 07:33:20
URL: http://lgk.blogg.se
Postat av: junie

Åh vad fina ni var! :D

2008-06-03 @ 20:41:59
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0