Lite flyt trots allt...

Hade tur imorse för några (superbästa^^) personer hade beställt frukost till kl. 6 så en annan ur personalen var där när jag kom...så nu har jag hunnit kolla upp lite mer till imorn så komer väl bara missa hälften av allt som ska göras så det e väl inen fara...

Men jobbade både som frukost OCH LUNCHvärdinna idag tydligen...utan att nån sa nått fick jag börja ta hand om lunchgästerna när dom började rulla in vid 12 (...då jag egentligen skulle slutat) så samtidigt som jag skulle fixa undan efter frukosten ta hand om disken 6 fixa frukostförberedelser till nästa dag fick jag ta beställningar och använde deras kassaapparat (SOM JAG ALDRIG ANVÄNT FÖRUT!)...

Och kocken kom hela tiden och sa till mig när jag höll på me nåt annat ...
 - Hallå vi har gäster....
och varje gång hade jag bara lust att säga :
- So what det ingår inte i mina arbetsupgifter att ta hand om dom!

Men man e ju servicemind XD så gick snällt och pratade me tanterna som ville ha omelett istället för sommarbuffé, fyllde på citronvattnet som tog slut hela tiden & dukade bort disk och diskade...

Klockan ett flydde jag fältet för att åka hem i ilfart och sova en stund innan midsommarmaten skulle dukas fram här hemma...

Go & Glad midsommar allihopa! Och festa lugnt!
Det ska jag göra^^ me tjocka släkten ...party on dude!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0