Komplicerad nära framtid...

Okej nu har jag problem....ja IGEN!

De ringde nyss från Aplagården där jag sökt jobb som hästskötare (de föder bla. upp Morganhästar)...Snackade en stund med hon som har hand om det och de ville gärna att jag skulle komma och jobba ii vinter eftersom deras döttrar inte va hemma så de behövde nån som kunde rida och hålla igång deras hästar.

Arbetsuppgifterna skulle va den vanliga hästskötseln samt rida deras hästar (bla. några supersnygga trevliga hingstar :) & hjälpa till med unghästarna och inkörning och inridning. Perfekt jobb! Och jag skulle få bo i en av deras flyglar som va på 100 kvadratmeter tillsammans med deras 19 åriga dotter.

Problemen nu är:
- Att de för tillfället hade proppfullt i sitt stall så jag måste sälja Hero till hösten om jag ska jobba där i vinter
- Jag vill inte skaffa Löwchen-valp om jag ska bo där och ägna så mycket tid åt hästarna
- Jag måste göra klart komvux-kurserna i Fysik B & Matte E innan jag flyttar dit och vet inte hur lång tid det kan ta.

Det positiva är:
- Att jag fick jobbet som jag verkligen ville ha!
- Jag älskar Morganhästar & jobbet verkar mest gå ut på att rida dom! :O
- Att om inte mina friends här nere i södra Sverige flyttar till Slussfors så kan jag träffa dom lite då och då också :)

Men en sak är säker...jag glömde att fråga om jag fick ha med Toffee dit & får jag inte ha det då tänker jag inte ta jobbet ! Kan inte lämna henne hemma...

Så den 5 juni tar jag studenten och sen åker vi nog en sväng förbi Aplagården, Tidaholm för att kolla på stället innan vi åker vidare till Kristinehamn och hämtar min ponny <3

Så nu är frågan...Tidaholm lr inte Tidaholm i vinter?!

image32


Kommentarer
Postat av: lisa

usch va jobbigt :S

jäkligt snygg design btw, har du gjort den själv?

2008-05-18 @ 21:15:00
URL: http://trettonminuter.blogg.se
Postat av: lisa

haha, ja har man inget annat att göra liksom (;

2008-05-18 @ 23:05:50
URL: http://trettonminuter.blogg.se
Postat av: junie

oj! Är du beredd att sälja Hero för ett jobb då?? Annars måste jag säga
att det verkligen låter som ett helt underbart jobb!

2008-05-19 @ 19:59:38
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0