Snögalopp är bra för hjärnan...

...n much more...

För när man galopperar...å nu menar jag ingen samlad galopp på nån liten ridplan utan när man galopperar i djupsnö det fortaste man kan så försvinner verkligen alla tankar på allt annat än att man faktiskt känner sig fri för stunden...

Jag antar att hästar har blivit för många tjejr vad snabba motorfordon är för killar...tror samma känsla av oövervinnerlighet kan komma över en i båda fall...

Sen att killar inte rider för att de faktiskt inte vågar är en annan sak...känner inte många killar som inte tycker hästar är stora, läskiga och oberäkneliga  :P

Jag menar när det gäller motorer så vet man precis vad som händer om man trycker på gasen eller bromsen, växlar... ja osv...bilen har bara vissa funktioner och det är inte mycket oberäkneligt som kan hända...

Att kontrollera en häst är inte lika förutsägbart...en häst kan ha egna idéer som man måste vara beredd på och därför krävs det kanske lite mer mod för att rida en häst full av energi än för att hoppa in i en bil å köra så fort man kan...

Jag vet heller ingen kille som skulle erkänna detta...så antar att jag aldrig kommer få det bekräftat att det är så...

Ja självklart en häst går inte lika fort som en bil.... men nog kan det  ändå kännas som det går mycket fortare än så ibland!

Som sagt idag när jag galopperade i djupsnön i skogen och Hero fick för sig att han skulle galoppera det fortaste han kunde på den smala skogsstigen med grenar nedtyngda av snö runt om...
...ja då var den enda man kunde göra att böja sig ner, hålla fast sig så hårt man kunde och släppa alla andra tankar...ingenting annat fanns...inte ens tanken på att OM man ramlade av nu skulle det kunna gå väldigt illa...utan endast en känsla av att everythings gonna be alright....



PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0